2020. szeptember 2., szerda

9/2. rész: Skirmish lehetetlen szint végigjátszás II.

Lássuk az űrhajók fejlesztésére koncentráló stratégiát. Link ismét a bejegyzés végén.

Ezen stratégia lényege az, hogy néhány bolygó kolonizálását követően maradjunk rejtve és mindenféle gyártást mellőzve fejlesszünk újabb és újabb hajóosztályokat egészen a csatahajóig. Ha nem sikerül eljutni a csatahajóig, ami sanszos, mert viszonylag ritkán dob olyan induló pozíciót a játék, hogy ez felfedezés nélkül sikerüljön, akkor valamelyik alsóbb hajóosztálynál indítjuk a gyártást. Fontos, hogy fegyvereket és felszereléseket nem fejlesztünk addig, amíg a kívánt hajóosztályt ki nem fejlesztettük. Ezek a fejlesztések a gyártás kezdetekor indulnak, a tankok pedig mindezek után.

Felmerülhet kérdésként, hogy mit csináljunk akkor, ha túl korán felfedeznek és nem jutunk elég messzire az űrhajó fejlesztésekkel és gyártással ahhoz, hogy felvegyük a kesztyűt? Ilyenkor nem marad más, mint visszamenni a kolonizálás szakasz végéig, közepéig és átállni az előző bejegyzésben tárgyalt stratégiára.

Az űrhajók fejlesztésére koncentráló stratégia is alapvetően három szakaszra osztható:

1. Kolonizálás

2. Fejlődés

3. Hódítás

Ugyanakkor megjegyzendő, hogy itt a szakaszhatárok átfedik egymást. Még folyik a kolonizálás, amikor már megindul egyes találmányok fejlesztése. Még javában tart a fejlesztés, amikor felfedeznek és ezzel kezdetét veszi a hódítás.

1. szakasz – kolonizálás (0:20:46-ig)

Alapvetően itt is igaz, amit a 9/1. bejegyzésben írtam erről a szakaszról. Ezért itt most csak az eltéréseket emelem ki. Mivel ezúttal nem csak megatankok fejlesztése és gyártása, hanem a sokkal költségesebb csatahajók fejlesztése és gyártása is a cél, sokkal nagyobb bevételre lesz szükségünk, hogy a harmadik szakaszba léphessünk. Ezért minél több bolygó kell úgy, hogy közben megmaradjunk a lehető legszűkebb helyen, hogy minél később fedezzenek fel. Míg a tankos mókánál elég 3-4 bolygó, addig itt 5-7 vagy még több szükséges. Mivel kevés bolygóból kell a maximumot kihozni, érdemes terraformálni a fajunk számára előnytelen bolygókat, hogy a populáció és így az adóbevétel minél gyorsabban növekedjen. Célszerű minden egyes bolygó terraformálása és kolonizálása előtt menteni. Hogy miért, azt jól példázza a Toluenek megjelenése 0:19:05-nél. Ez az esemény teljesen egyértelműen keresztbe vágta az egész koncepciót. Nem maradt más, mint visszatölteni egy régebbi játékállást és kihagyni az adott bolygó kolonizálását.

Felmerülhet kérdésként, hogy akkor mégis miért üzentem nekik hadat? Azért, mert egyrészt biztos akartam lenni abban, hogy melyik bolygómat fedezték fel, másrészt pedig tudni akartam, hogy melyik irányban van a lokalizációjuk. Ez utóbbi információ később hasznosnak bizonyult a Kra'Henek elleni háborúban.

2. szakasz – fejlődés (0:12:23-1:41:29)

Ezt a szakaszt további három részre oszthatjuk:

a) Alapozó fejlesztések

b) Fő fejlesztések

c) Utófejlesztések

 

a) Alapozó fejlesztések:

Ide sorolom azokat a fejlesztéseket, melyek már a kolonizálás alatt megindulnak és céljuk a későbbi költséges fő fejlesztésekhez a források biztosítása. Ezek a bár, a naperőmű és a stadion. A bár és a stadion a populáció növekedése miatt kell, a naperőműről meg azt kell tudni, hogy alapból is költséghatékonyabb a fúziós erőműnél, de sivatagos bolygón még megugrik 50%-kal a kapacitása. Márpedig az Antari terraformálók sivatagosra alakítják az érintett világot. Azaz lényegesen kevesebbet kell az épületek energiaellátására költeni ezzel a fejlesztéssel.

Itt hívom fel a figyelmet arra, hogy amint kolonizáltam az utolsó bolygót és végeztem a civil épületek fejlesztésével, az összes bolygón magasra állítottam az építések prioritását (0:22:45). Ennek rövid távú hatása, hogy néhány hónapra kifutottam a pénzből, mert a MI elkezdte ontani a civil épületeket a bolygókra, hogy kielégítse a még meg sem jelent igényeket. A pénzhiány azonban viszonylag hamar megszűnt és onnantól begyorsult a népességnövekedés az összes bolygón, mivel nem voltak megtorpanások a lakosság felmerülő igényeinek kielégítésekor.


b) Fő fejlesztések:

Ide tartoznak az űrhajó, tank, fegyver, felszerelés fejlesztések.

Értelemszerűen ezúttal az űrhajók fejlesztésével kezdtem. Egyik űrhajóosztálytól haladtam a másikig, míg ki nem fejlesztettem a csatahajót. A fegyverek és felszerelések fejlesztése csak ezután jött.

Figyeljétek meg, hogyan egyensúlyozok a kincstár és az építési valamint kiképzési feladatok között! Húszezres tartalékkal dolgozok. Ez azt jelenti, hogy igyekszem úgy építeni laborokat, illetve kiképzésre küldeni kémeket, hogy kb. 20 ezer kreditem mindig maradjon. Ez elegendő ahhoz, hogy a fejlesztés folyamatos legyen, ne álljon le pénzhiány miatt. A játékban nem csak a bevételeket és kiadásokat, hanem az időt is menedzselni kell. Akár a pénzből, akár az időből futsz ki, az végzetes lehet.

A fegyverek és felszerelések fejlesztési sorrendjénél alapvető szempont, hogy már az első legyártott hajóval is legyen esélyem megvédeni a birodalmamat. Emellett célszerű azokat a felszereléseket előre venni, melyeknek felrakása drága. Egy radart 2 ezerért rakok fel hajónként, egy pajzsot 4 ezerért, míg egy ECM-t, fejlesztett ECM-t, fegyverzavarót, paralizálót, hajómanipulálót 20 ezerért. Ha egy csatahajóra legyártása után kell feltenni egy fejlesztett ECM-t és egy fegyverzavarót, az kapásból 60 ezer kredit lesz. Ha mondjuk Cheblonokkal vagy Shinarikkal játszunk és emellé jön még két hajómanipuláló, máris százezer kreditnél tartunk. Hajónként. Szóval ezeket a költséges felszereléseket, fegyvereket még azelőtt fejlesszük ki, hogy az első hajót kidobja az űrhajógyárunk. Hasonlóan drága a hamvasztósugár is.

A tankok fejlesztését akkor kezdem, amikor az űrhajókhoz mindent kifejlesztettem, amire szükségem volt. Ekkor le lehet bontani az űrhajólaborokat, forrást szabadítva fel a tankok fejlesztéséhez.

Optimális esetben végig vihetjük a tankok fejlesztését és akkor lépünk ki birodalmunk határai mögül, amikor flottánk tele van full extrás megatankokkal.

Jelen esetben ez nem jött össze, korábban felfedeztek a Kra'Henek. Így fedésbe került a fejlesztés és a hódítás szakasza.


c) Utófejlesztések

Ide tartoznak az űrhajó- és tankgyárak fejlesztései és a termelésnövelő. Akkor, ha hódítás közben nem találjuk meg ezeket elfoglalt bolygókon. Jelen esetben nekem kellett kifejlesztenem, mert szokatlanul satnyák voltak az ellenséges fajok.


3. szakasz – hódítás (1:01:13-tól)

A hódítás itt alapvetően eltér a tankos stratégiától. Ott az elején el tudtam foglalni szinte minden bolygót (kivéve az űrvédelmi ágyúval védetteket) és meg is tudtam tartani, de nem tudtam mit kezdeni az ellenséges flottákkal, max. fogócskáztam velük. Itt képes voltam megsemmisíteni az ellenséges flottát, de nyamvadt két kerekes tankommal csak védtelen, tipikusan alacsony lélekszámú bolygókat tudtam elfoglalni és megtartani is csak úgy tudtam őket, ha lerohantam a támadó ellenséges flottát, mielőtt letehette volna a tankjait. Egészen addig volt így, amíg el nem kezdtem gyártani a megatankokat. Ahogyan töltöttem fel a flottámat és tettem fel az új fejlesztéseket a tankokra, úgy hódíthattam meg egyre erősebb védelemmel rendelkező bolygókat, míg a végén már a földi harc szimulálását is beállíthattam, akkora erőfölénybe kerültem.

Gyakran azonban csak egyetlen faj marad, aki birtokolja az egész galaxist, nyomasztó túlerővel rendelkezik, mire mindent kifejlesztve és a flottát tankokkal feltöltve kimerészkedünk birodalmunkból. Ha így alakul, fontos, hogy a háború az ő területén induljon és ott kezdődjön a bolygófoglalósdi, mert ha beszabadul a birodalmunkba és lerohanja egyetlen gyártóbolygónkat, akkor helyzetünk hirtelen valahol a pocsék és a reménytelen között lesz.

 

Végigjátszás videólinkje 

 

3 megjegyzés:

  1. Kipróbáltam a módszert Krahennel és nagyon bejött sajnos a felvevő szoftver a hangot elcseszte, így nem hiszem, hogy fel lesz rakva, pedig nagyon jó játék volt. 5 bolygót kolonizáltam és terraformáltam, ahogy javasoltad 3 épületlaborral indítottam Stadion, bár, naperőmű kifejlesztve, utána két lábbal a hajókra. Nehéz romboló, Korvett utána hajtóművek mk3-ig, azért, hogyha felfedeznek és gyártani kell akkor le tudjam hagyni az ellenséget. Amint az mk3 megvolt, nehéz korvett, cirkáló, nehéz cirkáló. Nehéz cirkálót már gyártottam, volt 250%/150%-os bolygóm ez volt és volt rajtam már 3 űrhajógyár is. Felfedezett az Antari, és itt szerencsém volt, mert 60% körül volt az első nehéz cirkálóm gyártása miközben ment a felszerelések fejlesztése, ECM és torpedó megvolt, nehéz torpedó fejlődött. Szerencse azért, mert nem üzent hadat, pedig egy bolygómat tuti látta, legyártottam az első nehéz cirkálót és a bolygó körül radarozva meg is lett a flottája, nekimentem. Hátrálással megritkítottam kissé, ECM és nehéz torpedó kombóval. Találtam egy frissen kolonizált bolygót is, amit le tudtam rohanni. Volt még egy, de arra rakott egy db. tankot 2 kerekes tankkal nem estem neki, vártam. Harci számítógép fejlődött, amit a fegyver zavaró miatt fejlesztettem, hogyha betámad valaki paralizálóval ne legyen gond. Utána mk4-es hajtómű és mk5-ös hogy biztosan ne szívasson meg az Antari gyorsasággal, utána fegyver zavaró majd hamvasztó sugár. Flottáját csaptam le mindig ha támadni akart, közben gyártottam a nehéz cirkálókat, néha próbált kolonizálni, megvártam ameddig kolonizál aztán foglaltam a bolygót, mire végigmentem a lézereken és a pajzsokon meg tank tároló és tank siló fejlesztéseken, így növeltem a birodalmam, nem tudott fejlődni maradt 5 bolygója, és nem tudott elmozdulni az ajándék nehéz korvett és lánctalpas tank ágyú torony szintről, nekem viszont lett vagy 5 új bolygóm azzal ,hogy kolonizált és azonnal foglaltam, ha összeszedett 1 tankot és egy hajót akkor támadt de lecsaptam, mire a bolygóhoz ért. Sőt a 2. felfedezett bolygója is az enyém lett ,mert felvette róla azt az 1 tankot és még nem épült fel a gépágyús erőd. Ágyúkat hanyagoltam egyelőre úgy voltam vele ráérek majd akkor ha olyan ellenfél jön, aki fegyver zavarózik és zavarja a hamvasztót és túlerőben van annyira, hogy torpedóval nem tudom szétkapni. Szóval jöttek a tankok sorban, amint készen lett a megatank gyártó bolygón már volt 7 tank és 7 űrhajógyár, kikapcsoltam az űrhajógyárak nagy részét és indítottam a tankgyártást, közben a tornyokat fejelsztettem, lézer toronnyal már támadtam és vagy 10 mega tankkal minden bolygóját tudtam foglalni pár tank veszteséggel, max. 2 gépágyús erődje volt és lánctalpas ágyú tornyos tankjai. Lézer torony után jött a lőtáv növelő fejelsztése, közben jöttek a Cheblonok a birodalom másik irányából ,de ők se üzentek hadat azonnal, így nem estem nekik addig, ameddig nem foglaltam el az Antarik maradék bolygóit, csak odaküldtem egy nehéz cirkálót 1 tankkal, hogy őrködjön ha netán hadat üzen és foglalni kezd.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Antarik kinyírása után már volt lőtáv növelő nekiestem a Cheblon bolygóknak lebegtető fejlesztés indult, de nem lett kész csak a harc végére kb. lebegtető hiány miatt volt is pár tank veszteség, mert már volt lézeres erődje is. Első hullámban a bolygói nagy részét foglaltam ami maradt azt meg lebegtetővel és később már nehéz toronnyal simán. Ion tornyot fejlesztettem még ki mást nem, és amint végeztem a Cheblonnal jöhettek az Emberek, akik korábban üzentek nekik hadat, mikor alig volt bolygójuk. Cheblon főflotta előtti csatánál ECM helyett ment fel a fegyver zavaró, emberek ellen is ez maradt, emberek bolygóit már szimulációval foglaltam 24 ion tornyos mega tankkal nem volt nehéz erőd se meg a tank, antigravitációsuk viszont már volt. Cheblon és Ember volt a két legnagyobb, már csak a Godanok maradtak őket meg amint felfedeztem szimulációval és a főflotta megsemmisítésével hamar letudtam, nem volt nagy ellenállásuk mint a kés a vajon mentem át rajtuk. 2360 után valamivel jött el a végső győzelem.

      Mivel Krahen volt kémekre nem kellett költeni, amúgy mielőtt mega tankokat és nehéz cirkálókat gyártottam volna, volt mikor 1 millió $ is volt a számlámon szóval lett volna miből képezni a kémeket is. Dupla pénzes fejlesztést nem használtam. Ha az Antari előbb üzen hadat azzal lehetett volna gyorsítani a fejelsztést

      Törlés
  2. https://youtu.be/RZ8KFqO8AvU

    Lenyomtam ismét egyet ezúttal már sikerült felvenni hanghiba nélkül. Még nagyobb mázli, fent kezdés és volt bőven bolygó, akár még kettőt kolonizálhattam volna gond nélkül, elején para volt a távolabbi bolygót kolonizálni, mert sok kereskedő jött arról, de az volt az egyetlen 250/150-es bolygó, ezért kellett, és végül is messzebb volt a Godan, így nem okozott gondot.

    VálaszTörlés