2015. december 23., szerda

6. rész: Egyéb tippek, trükkök

*****   Jelen bejegyzés nem lezárt. Bővítése várható.   *****

1. A kereskedők mindig egyik bolygóról egy másik bolygóra haladnak. Ez alól kivétel a játék indulása, amikor véletlenszerű űrbéli pozícióból indulnak, de első útjuk már ekkor is egy bolygóra vezet. Miközben irtjuk a kereskedőket, figyeljük meg a mozgásuk irányát. Következtetéseket vonhatunk le egy szomszédos faj közelségére, de akár magára a fajra is. Ha például a Galaxis szélén kaptunk induló pozíciót és egy kereskedő olyan szögből érkezik vagy távozik, mely irányban tovább haladva hamar lemennénk a játéktérről, az azt jelenti, hogy egyik szomszédunk bolygója abban az irányban közel van, jobban tesszük, ha abban az irányban nem kolonizálunk. Vagy abban az irányban, ahonnan a legtöbb kereskedő érkezik, valószínűleg a Shinarik taláhatók.

2. Skirmish módban, ha a szomszédunk korán felfedez, az erődök fejlesztése és építése helyett választhatjuk a lánctalpas tank fejlesztését és gyártását. Ha sikerül bolygónként legalább 1-1 lézertornyos, lőtávnövelős tankot legyártani, mire szomszédunk felfedez, akkor nyert ügyünk van. Ellenségünk flottája ekkor még viszonylag kicsi, lánctalpas tankjain csak ágyútorony van és nem tud belőle sokat szállítani. Alkalmazva a földi harc taktikáknál leírtakat könnyedén megvédhetjük a bolygót. Közben a legyártott tankokat szétosztjuk bolygóink között egészen addig, amíg legalább 5 nem lesz mindegyiken. Ennyi már elég, hogy a megakasztós taktikát alkalmazva menekülés nélkül is kinyírjon akár háromszor annyi ágyútornyos támadót.

Közben gőzerővel fejlesszük az úrtechnikát. Minél előbb érjük el a korvett-MK3 szintet. Ez már 12-es sebességet biztosít, ami gyorsabb a minket támadó ellenség 10-es sebességénél. Ekkor már foglalni is tudunk a satnya rombolóinkkal. Ha elfoglaltunk egy bolygót, hagyjuk ott a tankjainkat , majd húzzunk vissza gyártó bolygónkhoz új tankokért és folytassuk a mókát. Ha már nem tudunk több bolygót elfoglalni, mert gépágyús erődökkel védi a maradékot, amit három tankkal nem tudunk kiiktatni, vagy űrvédelmi ágyú 2 kinyírná satnya rombolóinkat, akkor figyeljük a környező kolonizálatlan bolygókat. Ha ellenséges kolonizálót látunk, hagyjuk békén, hadd kolonizáljon. Nekünk! Amint végzett a kolonizálással, foglaljuk el és hagyjuk ott a tankjainkat. Amikor űrhajó fejlesztésben elértük a kitűzött célt és legyártottunk néhány izmos hajót, megszabadulhatunk az ellenség főflottájától és befejezhetjük birodalma elfoglalását.

3. Nem érdemes sok bolygón gyártani. A játék legértékesebb bolygói a nagy gyártási kapacitással rendelkező bolygók. A MI is ezeket próbálja foglalni elsőként, ha nincs rajtuk kellő védelem. Érdemesebb birodalmunk nagyságától függően 1-3 bolygót kinevezni gyártónak. Ezeken nem építünk laborokat, erődöket, csak űrhajó- és tankgyárakat. Védelmüket tankokkal oldjuk meg. Ezek a bolygók lehetőleg 150%-os népesség növekedésű bolygók legyenek. Előnye, hogy kevesebb értékes bolygót kell védeni, egy helyen gyártjuk az űrhajókat és tankokat, a legyártott hajók azonnal tankokkal felpakolva indulhatnak harcba.

4. Beijesztés. Ha a MI által irányított flotta egy erősebb flotta közelébe kerül és van a közelben egy saját bolygója, akkor azonnal lepakolja a tankokat a bolygóra. Ezt kihasználhatjuk arra, hogy ne kelljen a gyengébb ellenséges flottát végigüldözni a fél galaxison át. Ilyenkor elég, ha a saját bolygója közelében üldözőbe vesszük. Amint lepakolta a tankjait, azaz bolygóinkra már nem jelent veszélyt, felhagyhatunk üldözésével és folytathatjuk bolygói foglalását.

5. Üldözéses foglalás. Gyengébb ellenséges főflottánál megtehetjük, hogy üldözőbe vesszük és mindig azt a bolygóját foglaljuk, amelynek a közelében elhalad. Foglalás után azonnal folytatjuk az ellenséges főflotta üldözését, de ügyelünk arra, hogy ne érjük utol. Ezzel megakadályozzuk, hogy tankokat vegyen fel és bolygóink foglalásába kezdjen. Ez a taktika különösen hasznos olyan ellenséggel szemben, melynek főflottája ugyan gyengébb, de űrcsatában csak jelentős veszteséggel tudnánk megsemmisíteni, amit nem engedhetünk meg magunknak. Ilyenkor ügyeljünk arra, hogy a menekülő flottába folyamatosan zárkóznak fel a frissen legyártott hajók, így az erőviszonyok akár meg is változhatnak. Hogy ezt kiküszöböljük, egyrészt saját frissen legyártott hajóinkat azonnal küldjük főflottánkba, másrészt próbáljuk meg az ellenség felzárkózó hajóit kiiktatni még a főflottába csatlakozás előtt.

6. Többfrontos háború. Sokan félnek a többfrontos háborútól, mint ördög a tömjénfüsttől, pedig gyakran kifejezetten érdekünk, hogy belebonyolódjunk. Nálam előfordult e téren, hogy egyszerre hat fajjal - azaz egy kivételével az összessel - háborúban álltam egy időben. Ez nyilván extremitás, csak érzékeltetni akartam, hogy egyszerre 1-3 fajjal háborúban állni nem jelent megoldhatatlan feladatot.
Fejlesztéseket tekintve az űrfölény megszerzésére helyezve a hangsúlyt viszonylag gyakran előfordul, hogy háborúba keveredve egy fajjal lenyomjuk a főflottáját, majd időlegesen patthelyzet alakul ki. Mi nem tudjuk foglalni a védett bolygóit, mert elmaradtunk a tankok fejlesztésével, ellenségünk meg nem tud foglalni, mert nincs flottája, újonnan legyártott támadó hajóit meg sorra kiiktatjuk. A patthelyzet mindaddig fennáll, amíg a tankok fejlesztésével nem érjük el a kitűzött célt és nem gyártottunk le elegendő mennyiséget a foglalásokhoz.
Ilyen esetekben gyakran előfordul, hogy egy másik faj érzékeli ellenségünk meggyengülését és hadat üzen neki. Csakhogy mi nem azért semmisítettük meg ellenségünk főflottáját, hogy más arassa le a babért. Ez nem csak önérzeti kérdés. Ha engedjük, hogy a harmadik faj foglalja ellenségünk birodalmát, akkor hirtelen megugró gazdasági és fejlesztési kapacitáshoz juttatjuk. A foglalt bolygók több bevételhez és kutatólaborhoz juttatják, amitől gyorsan meg fog erősödni és ellenségünk kapitulációja után garantáltan nekünk fog ugrani. Ha a háború ezzel a harmadik fajjal úgy is elkerülhetetlen, akkor az az érdekünk, hogy még akkor kerüljön sor rá, amikor főflottája gyengébb. Ilyenkor várjuk meg, amíg a harmadik faj elfoglal egy védett bolygót, amit mi nem tudtunk és azonnal rohanjuk le a frissen foglalt bolygóját. Ezzel egyrészt szereztünk egy bolygót, másrészt hadat üzentünk neki, jöhet a főflotta kiiktatása. Ezután birodalmunk stratégiai pontjain állomásoztassunk egy-egy hajót, hogy megsemmisíthessük az érkező támadó ellenséges hajókat. A stratégiai pontok nem a bolygók lesznek, hanem a határvidéken lévő bolygóink közötti olyan terület, ahonnan hamarabb elérhetjük a veszélyeztetett bolygóinkat, mint a felbukkanó ellenség. Foci hasonlattal élve nem emberfogásra, hanem területvédekezésre állunk be.
A fentieket akár több pimasz fajjal is megtehetjük, melyek a mi zsákmányunkból akarnak lakmározni.
Miután tankok fejlesztésében elértük a kívánt minőséget és legyártottuk a szükséges mennyiséget, módszeresen nekiállhatunk a kiválasztott faj birodalmának foglalásához, miközben a többi fajt területvédő hajóinkkal kordában tartjuk. És így tovább.
A stratégia természetesen akkor is alkalmazható, ha a harmadik faj nem ellenségünknek, hanem nekünk üzen hadat.

7. Mit tehetünk, ha egyetlen használható kémet sem dob nekünk a program?

Lásd: 7. Kémkedés

8. Ellenséges vadászok mozgása. Az ellenséges vadászokra is igaz, hogy a főflottába tartanak. Mivel sebességük lényegesen kisebb, mint a főflottáé, nem a főflotta felé haladnak, hanem találkozó pályára állnak, azaz azon a legrövidebb útvonalon haladnak, amelyen találkozhatnak a főflottával. Ezt felhasználhatjuk az ellenséges támadó flotta előrejelzésére. Ha azt tapasztaljuk, hogy birodalmunk határain belül ellenséges vadászok egy irányba haladnak, miközben nyoma sincs támadó ellenséges flottának, az azt jelenti, hogy a támadó flotta úton van és a vadászok találkozó pályán haladnak. Ha azt tapasztaljuk, hogy az ellenséges vadász egyik bolygónk felett rezeg, az azt jelenti, hogy az inváziós erő arra a bolygónkra tart.

9. Fajok kapitulációja. A program bemondja az egyes fajok kapitulációját akkor is, ha még nem fedeztük fel őket. Ezt kísérjük figyelemmel, mert nem keveset spórolhatunk, illetve időt nyerhetünk vele. Bizonyos fejlesztésekre csak egyes fajokkal szemben van szükségünk, más fajokkal szemben nem. Mezon ágyús csatahajókra pl. csak olyan fajokkal szemben lehet szükségünk, melyek fegyverzavarót használnak (Antari, Godan, Iberon, Toluen). Ha pl. Toluenekkel játszunk és azt halljuk, hogy az Antarik, Godanok és Iberonok kapituláltak, teljes egészében kihagyhatjuk az ágyúk fejlesztését és maradhatunk a hamvasztósugárnál. Ha pl. azt halljuk, hogy a Cheblonok kapituláltak, nyugodtan hagyhatjuk későbbre a Foton radar fejlesztését (más nem használ flotta álcázót), időt spórolva más, fontos fejlesztések számára. Ha azt halljuk, hogy kapituláltak az Emberek, Kra'henek, Godanok, Antarik, akkor már nem lesz szükségünk rakétazavaróra stb.
Ha már csak a Kra'henek maradtak, ne költsünk többet kémekre, mert nem lesz szükség rájuk.

10. Áttörés az aktuális kutatásban.  Hadjáratban ha üzenet érkezik, mely szerint tudósaink áttörést értek el az aktuális kutatásban, jelentős előnyre tehetünk szert, ha nem hagyjuk ezt annyiban.
Tegyük fel, hogy űr erőben full extrás nehéz korvettjeink vannak és éppen antigravitációs tankot fejlesztünk, melynek fejlesztése 80%-on áll, amikor megtörténik az áttörés. Az áttöréssel nyertünk kb. 10 ezer creditet meg néhány hónap fejlesztési időt. Ha tudomásul vesszük a helyzetet. Ha nem, akkor jegyezzük meg az üzenet érkezésének dátumát, töltsünk vissza egy régebbi játékállást (ha túl régiek vannak, akkor a legutóbbi félévenkénti biztonsági mentést) és onnan folytassuk a játékot, mintha mi sem történt volna. Az üzenet érkezése előtti napon állítsuk meg az időt és - fenti példánál maradva - állítsuk le az antigravitációs tank fejlesztését és indítsuk el a cirkáló fejlesztését. Indítsuk az időt. Menetrend szerint jön az áttörés, már kezdhetjük is a cirkálók gyártását. Visszatérhetünk az antigravitációs tank fejlesztéséhez. Több tízezer creditet és sok hónapnyi fejlesztési időt spóroltunk meg és sokkal erősebb hajókat gyárthatunk azonnal.

45 megjegyzés:

  1. Valóban a legjobb ha 1-2 gyártó bolygónk van, ahol csak gyárak vannak, és lehetőleg magas gyártási kapacitású. Egyetlen baj az lehet ha fellázítják a bolygót. Ilyenkor két dolog játszik, úgy fél évvel korábbi mentés visszatöltése, és kémelhárítás megerősítése, remélve, hogy elkapják a kémet. Vagy a lázadásszítás előtt, minden tankot leszedni a bolygóról átpakolni a flottába vagy másik bolygóra ha van erőd azt eladni, aztán visszafoglalni.

    Pénzszerzési lehetőségnek kiváló lehet még az is, hogyha van egy gyenge birodalom, ami megnemtámadási szerződést kötött és sikerült is tőle találmányokat venni meg birodalominfót és kiderült, az is ,hogy harmatgyenge és könnyen leverhető, akkor először egy "kopasz" bolygót adj neki oda annyiért, amennyit nem szégyellsz vagy, amit még kifizet, van mikor 50 ezret is simán ad érte. Aztán meg lehet menni visszafoglalni.

    VálaszTörlés
  2. A gyártó bolygó attól gyártó, hogy non-stop megy rajta a gyártás. Nem olcsó vadászokat gyártok, hanem drága csillaghajókat. Ezért az elvesztése akárcsak ideiglenesen is, nem lehet opció. Egyrészt a gyártás alatt lévő hajóba ölt pénz elveszik, másrészt elvész a gyártásra fordított idő is, plusz a visszafoglalásig új gyártást sem tudok indítani. Ezért ha a gyártó bolygómat lázítják fel, akkor csak a visszatöltés és a kémkedési tevékenységem dinamizálása jöhet szóba. Amúgy a gyártó bolygó fellázítása single player-ben nem túl valószínű. A MI sikeres lázításnál mindig a legnagyobb populációjú bolygót veszi el. Ez pedig minden fajnál az anyabolygó. A gyártó bolygó általában egy később kolonizált 150-200%-os gyártási kapacitású bolygó lesz, melynek a populációja normál esetben nem fogja meghaladni az anyabolygóét. Én erre külön oda is szoktam figyelni, ha kivételes esetben az adó csökkentésével népességrobbanást idézek elő a gyártó bolygón.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A 6-os pont fordítva is jól működik ha egy másik faj esik neki a szomszédodnak, akkor ha elvégzi a piszkos munkát és kinyírja a flottát lehet a kevésbé védett bolygóit foglalni elhalászva az orra elől.

      Az MI amúgy is csal ilyen téren, kár, hogy nem vettem fel anno, de volt már úgy, hogy én nem tudtam bolygót foglalni, mert több gépágyús erőd volt rajta, amihez nem volt elég tankom, de a gép egy pár hajós max. 3-4 tankos flottával lazán elfoglalta. Valahogy bevétele is több van, szerintem kacsolgatja az adókat, amit amúgy mi is megtehetünk, de nagyon unalmas lesz úgy a játék. Hó elején elnyomóra, 30-án nincs-re, adót fizetnek, de szaporulat az lesz. Meg valószínűleg minuszba is simán megy, amit amúgy neked is enged ha pl. birodalominfót veszel pénzért vagy találmányt vagy zsoldost és nincs rá pénzed akkor is megveheted átmész minuszba.

      Törlés
  3. Kémeknél az alakváltók ingyenesek, mázli kérdése, mikor dobja be őket a program, jó esetben már az elején.

    VálaszTörlés
  4. Kémeknél amit még érdekes lenne ,hogy a kiképzés ill .a skill lépés esetén hogy optimális a skillek elosztása. Ahogy tapasztaltam eleinte nem kell sokat ragozni a védőkémeknél minden kémelhárításra, támadókémnél minden beszivárgásra, az a leghasznosabb, később lehet a harc-ra is tenni párat. Lojalitásnál sztem nem sok jelentősége van 1-nél több van akkor arra kár pocsékolni (ha már maxon van akkor támadókémnél 1-2 menjen oda is, hogy dolgozzon is ne csak kurvázzon meg kocsmázzon :) ) Eleinte úgyis mentek mindig mielőtt elküldöm az ellenséghez és ha elkapják vagy megölik visszatöltöm. Ha magas a lojalitása akkor pl. átállni nem fog inkább megöleti magát. Ha megszökik elkapás után és van más birodalom is, akkor nem mindig csinálok ügyet belőle, elvégre ugyanoda nem küldhető vissza, de más birodalmakhoz még mehet. Harc skill-nek nem tudom a kémvadászaton kívül van-e értelme, talán annyi ,hogy kevesebb eséllyel bukik le. kémvadászni meg az AI nem szokott, legalábbis sosem tapasztaltam még, hogy maguktól pusztulnak a kémek, olyan már többször volt, hogy elküldtem bevetésre és megölték vagy kilépett, sőt volt mikor megsérült (magas harc skill itt lehet még jó).

    Shinariknál nagyon felturbózott támadókémmel párszor már vezért is tudtam gyilkolni. 2-3 bolygó veszik el általában ha ez megtörténik, kb. mint ha 2-3 alkalommal sikerülne lázadást szítani. Normál fokozaton Shinari hadjáratnál volt mikor direkt arra mentem, hogy csak kémekkel győzök le mindenkit, egyetlen lövés nélkül, meg lehet csinálni, volt mikor hadseregem szinte egyáltalán nem volt. A végén a Krahenek mellé álltam és csak lázadásszítás, szabotálás, találmányok lopkodása meg diplomácián machinálás volt. Nehéz szinten még nem próbáltam ezt ki. A normál egyébként hagyományosan már nem kihívás a könnyű pláne az még direkt sem tudom elrontani.

    VálaszTörlés
  5. Én a gyakorlatban azt tapasztaltam, hogy a legritkább esetben kapja el az ellenséges kémet az a kémem, amelyiknél szinte minden tapasztalati pontot a kémelhárításra tettem. Ezzel szemben sokkal hatékonyabbnak bizonyultak azok a kémek, amelyeknél a tapasztalati pontok arányosabban voltak elosztva. Nem tudom, hogy a program hogyan van e téren megírva, de tapasztalatom szerint úgy működik, mintha a sikeres elfogásnak három feltétele lenne:
    1. Az ellenséges kémet fel kell deríteni (kémelhárítás).
    2. A felderített kémet el kell fogni (harc).
    3. Az elfogott kémnek mentálisan is ellen kell állni (lojalítás)
    Ezért én az utóbbi időben védekező kémeknél vastagon adok harcra és lojalitásra is, bár a legtöbb tapasztalati pontot még mindig kémelhárításra adom.
    Támadó kémeknél a legtöbb tapasztalati pontot beszivárgásra adom, de ott is adok valamennyit harcra és lojalitásra is. Ugyanis jártam már úgy, hogy minden kémem kémelhárításon volt, amikor jött az üzenet, hogy az egy vagyonnal felturbózott kémem elhagyta a birodalmamat.
    Én nem egyszer jártam már úgy, hogy védekező kémemet megölték. Szóval a MI is alkalmazza a kémvadászatot, ezért is hasznos a harc fejlesztése.

    VálaszTörlés
  6. 9-es pont nagyon jó. Ráadásul ha kihalnak a Krahenek akkor nem feltétlenül kell erőltetni a csatahajó fejlesztést sem a legtöbb fajnál, elég a Nehéz Cirkáló, Kraheneken kívül hol kell még máshol torpedó és csodafegyver ellen is egyszerre védekezni?
    Shinariknál pl. ha már nincs Krahen sztem kár Csatóhajóra menni, Nehéz cirkálón már van manipulátor, azzal lehet osztani. embereknél pedig szintén mehet a Paralizáló meg az antianyag a nehéz cirkálóra, paralizáló előbb feltöltődik mint a többi fegyver, ahány hajó annyi paralizáló majd a paralizált hajókra mehet az antianyag és szépen meggrillezi. Ha sokat lő mellé a fakezű lövész akkor meg mentés viszatöltéssel újra próbálkozás.

    Ami még érdekes, hogy ha sok antianyag sugár megy a flotta közepébe (egy hajót lő mind) akkor sokszor gigarobbanás lesz, ami letakarít több hajót a térképről, em tudni hogy feature vagy bug, de mindenesetre érdekes.

    Sőt igazából ha csak Shinari marad a végén akkor sem kell csatahajókkal vesződni, mert torpedók ellen nem kell védekezni, a csodafegyverek meg felrakhatók a nehéz cirkálókra is. Cheblonnál is csak azért, hogy több lövési lehetőség legyen a végén. A Csatahajó kifejlesztése drága és sok idő, az árából kijön több nehéz cirkáló is, igaz így le kell mondani az elhárító pajzsról (ahol van).

    VálaszTörlés
  7. A taktikák közé én felírnám a "Lazonica-Karossia csapdáját" is, mert iszonyatosan sok pénzt hozhat a konyhára, igaz csak hadjáratban használható, skirmishben nem, de nehéz fokozaton rengetegsok anyázást és szenvedést megspórolhat vele a játékos. Basszus volt olyan évem hogy 315 ezer kreditet szerváltam be kereskedelmi bevételként, és mindkét bolygón volt 2 kereskedelmi központ + bank, űrkikötő nem is kellett, persze ha biztosra akarsz menni akkor olyat is építesz. Bankból viszont elég csak 1, mert ott nemműködik a hatástöbbszörözés elve (valahogy úgy ahogy a termelésnövelőnél se, hiába raksz le többet, az már nem dupláz), és hát nehéz fokozaton nagyon nemmindegy hogy 50 vagy 100 ezer kreditet kapsz...

    Kémeknél rohadt hasznos lehet ha rögtön a játék elején az induló kémedet elküldöd kémelhárítani, mert így is fejlődik. Lehet hogy évente csak 3 pontot, de a középjátékra így simán összeszedhet akár 30 pontot vagy még többet is. Az 5. szintű kiképzés meg 50 ezer kreditbe fáj, ami a játék elején bődületesen nagy összeg (konkrétan 1 kólónizáló hajó ára), szóval ha kólónizálni hülyeség, 5. szintű kiképzésre költeni méginkább az, mert az a pénz valahonnét nagyon hiányozni fog. Kémelhárításnál ilyen gond nincs, 500 kredit az lópikula, és addig fejlődik amíg vissza nem hívod.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Shinariknál azért érdemes ráfeküdni a kémekre, ott ugye alapból dupla eséllyel indulnak. És ha van kereskedelemből bevétel, van pénz feljeszteni is. Az első kémedet ha bejött a bevétel, ami 20 ezer kredit/központ mehet kiképzésre, az első pár kiképzés után minden skill a beszivárgásra, később menjen a kémelhárításra is. Majd ha már 2-3 kiképzés lement így a következőnél mehet a többire is, vegyesen harc és lojalitás. Kémeket ne vegyél fel eleinte ameddig nem húztad fel legalább 10-esre az indulót. Utána majd jönnek az erős kémek és akkor már veheted fel a 10-es vagy erősebb kémeket. Az első kémedre ráköltesz vagy 200 ezret, mire 10-es lesz, de másodikat már 30 rongyért felveheted.

      Én úgy szoktam Shinariknál, hogy ahogy növekszik a bolygó lakossága kereskedelmi kp, a 3. után viszont már bank, ahhoz elég 3 ezer ember is. Kalóz bolygóknál űrkikötő is rá aztán alacsonyra vett adóval hamar szaporodnak és 3 kereskedelmi kp már minden kereskedőnél 60 ezer kredit. Ha megépült a bank már 90 ezer, mert másféllel megemeli a bevételt/kereskedelmi kp.
      A kalóz bolygókat meg szeretik a kereskedők. Multiban épp ezért alapdolog, hogy ha van Shinari akkor gyilkolja mindenki a kereskedőket. Sőt ha nem Shinarival játszom én is írtom őket. Multiban a Shinari amúgy ütős lehet pláne ha az eleln nem írt kereskedőket. Építesz kereskedelmi kp-okat így lesz bevételed, a egy szem kémedet küldöd kiképzésre, és fejlesztesz korvettig, majd felrakod a flotta álcázót és kifejleszteted a kombinált és mélyűr radart aztán felfedezőútra mész. A szomszédodat ha megtalálod akkor szétkémkedheted egy jó támadókémmel úgy, hogy semmit se tud ellened tenni. Pénzt lopsz, szabotálsz, bolygó és birodalom infó és mivel ő nem lát szar helyzetbe lesz. max. a főbolygóját tudja megvédeni, hiszen ziher ,hogy nincs még foton radarja.


      mondok egy másik pénzszerzési módot ha egy másik birodalom szívózik veled. Mész a birodalmába és foglalod a bolygóit, majd amint elfoglaltad adó kizsákmányolóra auto építést ki, és adj el minden épületet, ami értékes (játék elején park, ha van épülő katonai épületek, gyárak kutatóközpontok stb.) mész sorba, hagyod, hogy visszafoglalja majd újabb kör, elkezdi újra építeni az épületeket te megint eladod. Ha már ajáték közepén vagy és van Stadion az a legjobb 10 ezer kreditet kapsz érte ha eladod és meg fogja újra építeni. Gyakorlatilag végtelenségig pumpolható így, ameddig meg nem támad valaki más, arra kell csak figyelni, hogy flottája ne legyen gyorsabb nálad.

      Törlés
    2. Írtál arról a giga-robbanásról hogyha sok antianyaggal grillezzük az ellen 1 hajóját, akkor valami baszottul nagy robbanás lesz ami letakarítja a flottája többi részét is, erről tudnál egy videót rögzíteni? megnézném! ember vs. kra'hen csatában összejöhet, főleg ha a kra'henek hozzák a szokott jó formájukat (150 csatahajó minimum)

      föld harcnál nagyon hasznos lehet a légicsapás. Oké, erődök ellen nem túl hatékony na de az ellenséges tankokat úgy pusztítja hogy öröm nézni, itt kifejezetten hasznos az hogy pontatlan. Kra'hen birodalom bolygóját támadtam, volt rajta egy valagnyi tank, 4 légicsapás után maradt ebből 3, és azok is sérültek voltak. Ráadásul ha ráküldöd a légicsapást, akkor megmérgesednek a tankjai és nem fognak az erődökhöz bújni meg arcvonalba sorakozni hanem tök rendezetlenül neked mennek :D nemtudom hogy ez szándékos-e, vagy a DR-nél tekintetbe vették-e az emberi tényezőt is, miszerint az ellenséges sereg jogosan gondolhatja úgy, hogy azok meg se moccannak, de a vadászaik szórnak minket félpercenként, akkor már inkább támadjunk minthogy a seggünkön üljünk és várjunk, mikor végeznek ki minket, banzááááj :DDDD

      Törlés
    3. Sajnos nincs róla videó, de tapasztaltam már én is. Több antianyagot kell egy helyre lőni. Amúgy Krahen nem ellenfél, ha van fegyverzavaród és nincs nagyon túlerőben. Közel maradsz hozzá, hogy zavard a hamvasztót, paralizáló előbb feltöltődik paralizálsz, majd a lebénított hajókat antianyaggal megszórod. Sőt az alapjátékban patchek előtt még lehetett egyszerre fegyverzavaró és harci álcázó is a hajón, így ha akár csak egy hajót beküldtél a sűrűjébe kikapcsolt fegyverekkel akkor a távolsági fegyvereit siméán blokkolhattad.

      Földi harcnál al égicsapásra megindulás sztem simán ugyanaz mint sima harcnál az AI reakciója. Ahogy itt is írva van a földi harcos posztban hogy az ellenfél ameddig nem támadod meg addig felfejlődve araszol feléd, de ha odasózol neki akkor azonnal megindul feldé mindennel, légicsapás ugyanaz, megsebezted akár egy tankját is vele, persze, hogy megindul feléd. Én nem szoktam használni, mert sztem nincs értelme kivételes esetektől eltekintve. Gyártani kell miatta vadászokat, amiknek a harcértéke nulla és a gyártási kapacitást és pénzt inkább csatahajókra és cirkálókra költöm, a vadászok és a légicsapás árából simán kijön több tank is, amivel simán be lehet zúzni a bolygót. Ha nagyon nagy fölényben van egy-egy bolygón akkor meg rommá lőni mindent az erődök körül a tankokkal kergetőzve és kész, úgyis fellázad.
      Ha meg nagyon sok támadó tankja van akkor pedig kifejleszted az önmegsemmisítőt és raksz egy tankot a bolygóra, amit meg akar támadni. Majd robbantasz. Elszáll minden tankja. Bár erre csak akkor van szükség ha bohóckodsz és nem komolyan játszol (könnyű szinten hadjárat emberekkel pl. ahol még több fajt is életben akarsz tartani ,hogy megtudd mi lesz a 4 kristállyal). Ha komolyan játszol akkor úgyse fog addig eljutni az ellen, hogy sok ezer tankja legyen, vagy kinyír addigra vagy te nyírod ki. Könnyű szinten viszont a többi faj csak úgy van, de alig csinálnak valamit.

      Törlés
    4. Dehogy kell vadászokat gyártani! A légicsapást a nemlétező vadászok is végrehajtják :DDDD apró bug
      Ha kellenének még pluszba vadászok is, én se használnám, de így nagyon megéri, főleg Kra'hen ellen. A lézercsapás érdekesmód a tankok ellen semmit nem ér, de az erődök ellen tök jó lehet...1-2 lézercsapással simán meg lehet puhítani egy nehéz erődöt is, 12%-ra vagy még kevesebbre, arra aztán már elég lesz négy-öt ion lövés is, nem kell szórakozni hogy jajj, csillag alakból támadjunk, hogy minden toronyra jusson egy tank, meg hasonló baromságok.

      Törlés
    5. "ha kólónizálni hülyeség, 5. szintű kiképzésre költeni méginkább az"

      1. Az 5. szintű kiképzés nem 50 ezerbe (egy kolonizáló árába) kerül, hanem 20 ezerbe, amit félévente kell kitermelni (ennyi ideig tart egy 5. szintű kiképzés).

      2. A képzést akkor kezdem, amikor már 3-4 kémem van. Ennyi kémem akkor lesz (figyelembe véve a kémközpontok építésének és a minimum 7-es szintű kémek felvételének költségét), amikor már 4-5 bolygóval rendelkezem.

      3. Ennyi bolygóval nem probléma kitermelni félévente 20 ezer creditet képzésre, különös figyelemmel arra, hogy ebben a szakaszban még nem gyártok (max. tankokat vagy még azt sem, ha nem fedeztek fel.), csak fejlesztek. A felesleges gyártás elhagyásával jelentős források szabadulnak fel.

      4. A puding próbája az evés. Én nem ötletelek, hanem olyan tippeket osztok meg veletek, melyeket a mindennapos játékban alkalmazok és Skirmish mód lehetetlen szinten MŰKÖDNEK! Ez egészen konkrétan azt jelenti, hogy az itt közzétett tippeket alkalmazva Skirmish mód lehetetlen szintű játékokat nem alkalmanként, hanem 100%-ban nyerem. Ezért kéretik a megosztott tippeket nem minősíteni hülyeségnek. Különösen nem olyan tárgyi tévedésekkel, miszerint az 5. szintű kiképzés egy kolonizáló árába kerül.

      Törlés
    6. Antianyag sugárnál én azt figyeltem meg, hogyha olyan hajót lősz vele, amelyiknek nem nagy az ÉP-ja (eleve alacsony vagy már sérült), akkor a támadott hajó környezetét kevéssé érinti az antianyag sugár. Ezzel szemben, ha olyan hajót támadsz antianyag sugárral, amelyiknek az ÉP-ja magas (esetleg hajócsoportot), akkor az antianyag sugár sokáig dolgozik és ilyenkor jelentős hatással van a támadott hajó környezetére. Ezért célszerű antianyag sugárral mindig a lehetséges célpontok legerősebbikét (a legsértetlenebb hajót vagy hajócsoportot) támadni. Ilyenkor fordul elő, hogy a támadott hajó több társát is magával rántja a pusztulásba. Ehhez nem kell össztűz, egyetlen hajónk antianyag sugaras támadása is elég hozzá.

      Törlés
  8. Igazi kihívás, persze ha tudod a módját nem az így a játék:
    Skirmish
    induló pénz: 10 ezer
    Nehézség: lehetetlen
    Al-tech
    20 bolygó
    8 faj
    Antarival legyél
    populáció: ritka

    Ha agressízvan nekiesel mindenkinek és az egyetlen induló kémedet is beveted bolygóinfószerzésre ha flottát látsz sima ügy. Hagyományos játékkal esélyed sincs, de AI féle bugokat meg feature-ket kihasználva sima ügy.

    Alapból, indításként rakétás erőd a kezdőbolygóra, az AI kémközpontot fog építeni kivéve a Krahen-t aki gépágyús erődöt.

    Alapból az AI lehetelten szinten nehéz korvettes flottával indul viszont ugyanúgy csak két kerekes tankja lesz, bár megkapja az ágyútorony és lánctalpas tank terveit, de gyártania kell, alapból nem kap. mk2-es hajtóműve is van. Az meg 10 egység gyors azért elsőnek az mk1-es hajtóművet kell kifejleszteni, hogy ugyanolyan gyors legyél, és ne támadjon a flottádra ill. ne tudjon elkapni. Felfedezett bolygót elfoglalhatod simán a két induló kerekes tankkal a játék elején, nincs rajta védelem, utána azonnal teljes leírtás. Ha szerencséd van akkor a Krahen-t is megtalálod időben, az ő bolygóját meg lehet tartani, jól kell időzíteni akkor foglalni mikor már majdnem kész az erőd, de nincs elég közel a flotta. Két bolygóval még egyszerűbb. A másik legjobb mázli, ha még ekkor kinyírod a Shinarikat is, ha ez is megvan mehet a kereskedelmi központok emelése is, meg egy űrkikötő építése az egyik bolygóra.

    3-4 fajt simán kinyírhatsz így, akik közel vannak, utána tankfejlesztés, csak tank laborok ( a lerombolt épületek árából lesz pénzt, később a kereskedőktől is), lánctalpas tank lézer torony, lőtávnövelő ( esetleg lebegtető). Ha ez megvan akkor nehéz korvettig elmenni, mk3-as hajtómű és napalm bomba, majd a radarok mélyűr radarig ( ezzel már látod az álcázott Cheblon flottát is). Hajót csak nehéz korvettet gyártani, napalm bomba fel rá és kész, más nem kell. Mire eddig eljutsz már biztosan patthelyzet van, a megmaradt fajok bolygói ( a főbolygó biztos) űrvédelmi ágyúkkal védett, ahhoz a rombolóid kevesek, viszont két meztelen nehéz korvett napalm bombával már elég 2 űrvédelmi ágyúhoz. Valszeg lesz már gépágyús erődje is, de sebaj ha nincs elég tankod hozzájuk akkor két kerekes tankkal lerombolni az erődök környékén mindent és majd bukja a bolygóját ha fellázadnak. Kolonizálni se kell, kolonizálnak ők neked :) lásd. itt a 2-es pontot. Az utolsó fog megerősödni kissé, de fejleszteni egy bolygóval nem tud, csak az ajándék lánctalpasait gyártani ágyú toronnyal. Ha kell 2-3 nagyobb rohammal kinyírhatod ( nekem legutóbb az ember maradt utoljára és volt 6 gépágyús erődje). Persze meggyorsításképp itt is mehet a romma lőni amit csak érek a főépületet is beleértve hátha fellázad taktika.

    Ha nagyon elhúzódik akkor 3 épületlabor és stadion kifejlesztése, hogy szaporodjon a nép. Mehet a bolygókra kereskedelmi kp és bank is, hiszné ugyanúgy lesz 12 kereskedő 20 bolygóra mint amúgy 99-re és ugye alig pár lakott lesz, és a végén már 1 kivételével mind a tied a te kasszádat hizlalják 99%-ban.

    bugok/feature-k, amik itt neked dolgoznak:

    AI sosem támad flottát ha nincs több bolygója, nem olyan mint multiban a bukott fél, aki már csak bosszúból is letörli a térképről a flottádat ha erősebb. Így űrcsata nélkül is megnyerhető a játék. Egyébként is csak lassabb flottákra támad ha ismer foglalható bolygót. Bolygót foglalni mindig megpróbál ,de 2 kerekes ( sőt két lánctalpas) tankot is simán visszaver egy rakétás erőd is, ill. 1 lánctalpas lézer tornyos tankkal is visszaverhető 5-6 ágyú tornyos is. Ha nagyon nagy túlerőben támad akkor lebegtetőt rá és hegyre menekülés.

    godan és Iberon sosem ellenfél ilyen játékban, mert később sem építenek erődöket.

    Megesik, hogy a bolygó felé áll a flotta hogy védje, de ha kolonizálsz egy bolygót a közelében azonnal megindul a zsákmányra így elcsalva a flottát pedig a bolygó foglalható (Krahen szokása főleg ez).

    VálaszTörlés
  9. Krahen lehetetlen skirmish-nél tegnap úgy jártam, hogy eleinte jó messze volt tőlem mindenki, csak kereskedők jöttek, amiket írtottam. 8 kereskedő ment a levesbe az első pár év alatt a 12-ből, 4 kolonizálás, nehéz cirkálóig fejlesztés és csak utána gyártottam hajót, lézertornyos lánctalpas volt minden bolygón 4. Shinarit találtam meg először, nem volt nagy ellenfél, csak ugye sok gépágyús erődje volt, amit nem tudtam kinyírni sok lánctalpassal sem vagy csak bajosan, hamvasztóval szemben esélye sem volt. Viszont a végén az Antari maradt, csatahajókkal, ő nyírt ki sok más fajt, mielőtt felfedeztem volna, egy ideig ment a kétfrontos háború végén maradtak ők meg én. 18-as flottáját nem tudtam elkapni, és volt zavarója. Antari kemény dió ilyenkor, mert ő is zavar téged, nem tudsz hamvasztózni, viszont erősebb a hajója és valszeg több is van így kinyír, az egy hajóval hátrálok és megsütöm hamvasztóval a hajókat módszer itt nem megy, 2-3 hajó minimum és mindegyik a szélrózsa minden irányába spricclejen szét, egyetfog csak követni a flotta a többivel kell a nyomában lenni a zavaró hatósugarán kívül és hamvasztózni. (ECM-et is használ atom torpedó nem ér semmit).


    A légicsapás viszont itt a végjátékban jól működött azt tettem a mega tankra ion torony helyett és igen bevált, vadászok nélkül is megy és legyengíti az erődöt meg lehet vele lőni a tankokra is.

    VálaszTörlés
  10. Egy tipp jut eszembe, ami életmentő lehet és itt nincs. Az ellenség sosem üzen hadat új fajnak, ha éppen hadban áll. Ha az ember 2-3 frontos háborút vív és jobb oldalról beköszönnek a krahenek is (akik mondjuk épp az antarik utolsó bolygóit őrölik föl), akkor érdemes átadni egy bolygót a területünk egyik sarkában az antariknak. Krahenek sosem találják meg és onnantól végük, nem kell félni tőlük. Az ember kényelmesen megszabadulhat a többi ellenféltől, aztán ha már van fegyver zavarója, meg 20-30 csatahajója, akkor jöhetnek a krahenek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem rossz, ami még bejövős lehet ha bolygóvédelem nem megy, mert nincs idő erődöt építeni vagy nem fejlesztettél és tankokat sem tudsz otthagyni, hogy odaadod a bolygókat egy másik fajnak, aki nem túl erős, így nem tudja visszafoglalni az ai, mert nem a tied és másnak nem fog hadat üzenni. Godan vagy Iberon a jó, mert ők később se építenek rá erődöket. Persze előtte alaposan meg kell tisztítani, gyártó és kutató épületeket eladni, hogy ne legyen túl erős. Később meg tőle visszafoglalhatod.

      Törlés
    2. Az is igaz mondjuk ,hogy ritkán kell ezt használni, mert jobban megéri általában inkább megsemmisíteni a kolóniát ha megtartani nem tudod, ha a radar miatt mégis kell akkor meghagyod a főépületet vagy csak akkor adod el az utolsó épületet mikor már majdnem odaért a flottája. Volt mikor a Krahent így győztem le mikor már nagyon erős volt, és övé volt a galaxis 2/3-ada, foglaltam a bolygóit ,hogy ne az én bolygóimmal törődjön, el is lehet csalni ha fenthagyod egy bolygón a gyárakat mondjuk minden 5. elfoglalton aztán ha arra megindul csak akkor adod el ha már a közelébe ért. A többiről meg írtod le a főépületet meghagyod adót kizsákmányolóra emeled és csak a a fellázadás előtt adod el vagy ha megindul rá. 2-3 flottával is lehet csinálni ,ha túl sok erődbe botlasz tankokkal mindent szétlőni az erődök körül, és 2-3 flottával is lehet csinálni, hiába van majd 200 csatahajója meg 5000 vadászbombázója egyszer elfogynak a bolygói és akkor nem megy vele sokra. 2000 tankkal is jött már rám ilyenkor jön az, hogy önmegsemmisítő a bolygókra és ha támad akkor 1 tankkal menekülés majd robbantás, a tankjai elszállnak. De ezek extrém esetek és nehéz szinten játsztva nem fog eddig eljutni a játék, könnyűn viszont ha sokat vársz és bénázol vagy normálon simán megesett régebben. Volt mikor direkt futattam ki normálon emberekkel a végjátékig úgy, hogy több fajt is bújtattam rezervátumot hagyva nekik, és így a végén a 4. kristály után diplomáciával volt egy speciális lehetőség Krahenek tervének jelentése, meg egy videó, hogy gyűlést hívnak össze az emberek és megbeszélik ,hogy mindenki azonnal különböző irányokból támad rájuk. Persze semmit sem csinál a többi faj, ahogy szokták, pont úgy mikor shinarikkal lepaktálsz a sokkal erősebbel, és a végén veled nem foglalkoznak csak egymással, de sosem lesz vége, mert bénáznak, egy bolygót foglal a másik vissza és ez megy órákig. Az Ai bugyuta ha egymással kell harcolni. Könnyű szinten meg a többi faj csak úgy van ,de semmit sem csinálnak. Hülyéskedni jó ha profi vagy, másra nem. Eleve 4 rombolóval indít, meg kolnizáló és terraformáló is jár alapból meg talán 3 bolygó is, így egyből tudsz korvettre menni később már nehéz korvettre, induló pénz is sokkal több, fejlesztés mellett ész nélkül kolonizálni is van della és ha fel is fedez valaki nem fog soha hadat üzenni, készakarva sem tudsz veszíteni.

      Törlés
  11. Újdonság: kipróbáltam, el tudok-e érni 100000 gyártókapacitást egy bolygeszon. Nos, 5-6 gyár után elkezd a lakosság pampogni a légszennyezés miatt. Nem olyan nagy ügy, adóelengedéssel lehet pótolni a kiesett morált, de nem árt, ha tudjátok.

    VálaszTörlés
  12. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  13. Hadjáratban ha megszereztük a mystery vagy dragwuf terveket a végén megkönnyíthetik a bolygófoglalást. Egy romboló áráért két tankot tud szállítani, egy csatahajó árából kijön egy 20 tankot cipelő flotta. Ez bár lassabb, de lazán végiggyalogol bármilyen bolygórendszeren cirkálós-csatahajós területvédekezés mellett. Különösen jól jön ha többfrontos háború miatt fel van aprózva a flottánk szerte a galaxisban.

    VálaszTörlés
  14. Csak meg ne találja egy ellenséges flotta, mert mivel hajtóművet nem rakhatsz rá, mivel vásárolt vagy kapott hajótervet nem lehet módosítani, na meg alapban nehéz romboló vázra mk3-nál jobb nem mehet, biztosan neki fog esni ha már cirkáló vagy fullos nehéz korvett szinten tart. Ugye a lassabb flottákat mindig megtámadja az AI.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindig fedezve van ugyanis a határokat ugye alapból védenem kell valamelyik normális flottával, hogy 1 tankkal ne foglalgassa vissza a bolygókat. Ez mindig cirkáló+ lesz (korábban egyébként sem botlok olyan bolygóba van amit 6-8 tankkal nem lehet kényelmesen lezúzni). Így ha valamelyik rámenne azt meg tudom előzni (gyakran vissza is vonul ilyenkor). Az mk3 meg elég a bolygók ellen mert azok nem tudnak arrébb menni :)

      Törlés
    2. Ez igaz, és rémlik is egy szélhámos kereskedő valamilyen Tenori, aki Shinari és Ember hadjáratban néha megjelenik és használhatatlan kacatokat akar rádsózni.Egyike ezeknek a bolygómozgató hajtómű, de ugye kiderül ,hogy nem működik vagy valami olyasmi ,hogy ez a porszívó műszaki leírása lényeg, hogy át lettél verve.

      Tankszállításra amúgy hadjáratban jók lehetnek a zsoldoskatonák is van amelyik bír 5-10 tankot is vinni és jó hajtóműve van. Főleg akkor jó, ha tankban vagy erős és úgy foglalsz bolygót, hogy védelemként 1 tankot otthagysz, addig egy ilyen flotta hordhatja neked a gyártó bolygódról, így később fogynak el a tankok, több bolygót tudsz egy rohamból elfoglalni. Lásd. rágyúrsz a tankokra és elmész antigravitációs vagy akár mega tankig, gyártod őket majd lőtáv növelő és lézerágyú rájuk, ez már elég ütőképes, bolygót foglalsz, 1 tank ottmarad, nem tudja visszafoglalni.

      Törlés
    3. Junon Tenori az illető neve :DDD három kamu találmánya van: a Tenori-hajtómű (ezzel lehetne elviekben mozgatni a bolygókat), a hiperágyú (ez még működne is, viszont a tudósaid szerint baromi pontatlan, és 1 év energiatermelését fogyasztaná) és a feketelyuk-generátor (ez a házilag barkácsolt porszívó) :D mindenesetre én jókat szórakoztam rajta!

      Van viszont egy jó feltaláló, a Junó Leoni, ő rendes valódi találmányokat árul, tőle érdemes venni, még akkor is ha tök fölösleges találmány, mert 10 ezer kreditért osztogathatod a többi birodalomnak.

      Zsoldosok és renegát flottaparancsnokok a játék elején-közepén hasznosak, később már csak feltartják a flottát. Mindegyiknél ír ki valami bónuszt is, hogy +15% attack meg defense meg ilyenek, de ebből én soha semmit nem tapasztaltam a valódi harcok folyamán. Ja és az is poén hogy a sokat tapasztalt világlátott überzsoldos tűzereje "kezdő"-nek van megadva a csatában...
      Szerintem a DR-es fiúk a nagy ötletelésben elfelejtették megvalósítani ezeket a dolgokat.

      Törlés
    4. Igen na meg azt írja van csatahajója, ami csak romboló. Ritkán van igazi ütőképes hajója, viszont van mikor már a játék elején mk3-as hajtóműve van, tankszállításra így jók magukban meg kereskedők ölésésére.

      Kereskedőktől Tenoritól nem szabad semmit venni ő átver, a többiek viszont mindig hasznos dolgot árulnak. Vagy bolygóinfókat vagy pl. a radarját osztja meg veled így látod, amit ő és felfedezhetsz birodalmakat. De van mikor egy találámnyt ad el olcsóbban minthogyk ifejleszthwetnéd és van mikor hasznos is, ez random módon megy.

      Krahenkenél meg látnok van ,aki vagy kiterjeszti a radart vagy megmutat minden flottát így tudod melyik birodalom hol van, melyik van közel ,hol van az ember és őket az elején legyakva nincs ellenfél.

      Van egy bugos küldetés is mikor a kereskedő kér segítséget, hogy a ányát a kalózoktól szabadíts ki, bármit válaszolsz rá megáll a dolog.

      Van egy olyan mellékküldi is, hogy egy terroristát kell legyőzni mert a hívei fenyegetnek ,hogy ha nem engedik ki akkor baj lesz. Ha kiengeded nem történik semmi később sem, így ez az egyszerűbb ha nincs épp érkezésed foglalkozni vele.

      Törlés
    5. Anno az 1.05 javítás előtt voltak a rombolók csatahajónak titulálva. Ez különösen akkor zavart be, mikor Silveda kalózlányt kaptam ki, és 6 romboló helyett 6 csatahajót írt...oké, legyártottam neki, erre közli, hogy nem a szabályok szerint játszok. Na ott ledobta az agyam az ékszíjat. Egy évvel később, Maxton Claviet-nél jöttem rá, hogy igazából rombolóra gondolt (ő írja ki az adatainál hogy "nehéz csatahajó" és ekkor leesett a tantusz)

      A kereskedők többnyire hasznosak, én speciel mindig foglalkozok velük, akármilyen piszlicsáré kis dologról is van szó, pl. elromlik a hajója, mert lehetséges hogy a későbbiekben a program ez alapján adja be az egyéb kereskedős feladatokat (tehát ha pl. nem mented meg Riz Recket a kalózoktól vagy elutasítod a háborús kereskedő kérelmét kíséretről, később nemkapsz ingyen találmányt, bolygót, Junó Leonit meg ilyesmiket). Eléggé nagy a szórás a mellékfeladatok tekintetében a játékban, és nem tartom lehetetlennek, hogy ennek függvényében jutalmaz a játék hogy mennyit segítettél nekik.

      A terroristás missziót solarianoknál rendszeresen beadja a játék (vagy ezt, vagy az El Tubaront). Ha kiengeded a terroristát, perkálnod kell 7000 kreditet, szóval ez mindenképp veszteség. Amúgyse nehéz legyőzni őket, két gyenge rombolójuk van.

      Törlés
    6. Hát igen ,de ha épp harcolsz vagy a játék elején talál be, mikor alig van űrhajód, mert még gyártott az első (nehéz) korvettet, de hogy legyen pénz eladtál már 2 rombolót is, a vadászokat meg már az elején. Mentés visszatöltés helyett vagy, ahelyett ,hogy felrakjam a gyenge rombolóra a nehéz lézert meg a torpedót és úgy gyakjam le azt választom ,hogy vigyétek a terroristát 7000 kredit olcsóbb mint a rombolót tuningolni. Ha meg épp harcolok és a flottám messze van szintén, 2 bolygófoglalásból bejön a bevétel.

      Kereskedők üzenetei nem sokat jelentenek, ha épp ráérsz persze lehet segíteni, de az egyik kalózos vészjelzés Krahen csapda.

      Viszont az antari/Toluen terroristás segítségkérést érdemes megcsinálni ( kell hozzá pár lézerágyús tank), mert később kapsz ajándékba hajókat. A hajók sokat nem érnek harcban, alap korvett meg nehéz korvett viszont nem tudni miért, de nagyon sokért eladhatóak 400 ezer kredit körül el tudod adni őket és ha eladod még többször is adnak újakat helyettük. :) Valszeg ez is bug.

      Kalózbolygó foglalást főleg Shinariknál érdemes vállalni, ahol lehet dupla pénzért kereskedni, hiszen a kalózbolygókat szeretik a kereskedők gyakran jönnek oda tele kell rakni kereskedelmi kp-al meg később egy bank is rá és dől a lé. :)

      A kalózlányt érdemes feleségül venni, nem nehéz harcolni vele korvettet kér de nehéz korvettet hoz ő is, neked is lehet ezt és távolsági fegyvert se használ se zavarót. Utána viszont kapsz tőle egy flottát, ami kalóz és bárkit szabadon támadhatsz vele, nem lesz hadüzenet kalóztámadásnak veszik, nem is gyenge a flotta, ahogy emlékszem.

      Egyébként nem szoktam a kereskedőkkel foglalkozni, néha olyan üzenet is jön, hogy ki kell nyírni egyet, mert selejtes védőruhákat adott. Nem szoktam kergetni ha épp közelben van hajó akkor kinyírom és kész, de ha nem nyírod ki akkor se történik semmi.

      Van még olyan küldi is mikor maffiatevékenység van bolygókon az épületek nevei s változnak, kórházból detoxikáló meg drogelosztó pl. Ha nem csinálsz semmit akkor idővel fellázad a bolygó majd még 2-3 de más nem lesz. Amúgy építesz 2 rendőrséget a bolygóra és kész. Igazából a Kraheneken kívül sosem lesz semmi következménye ha nem csinálsz jól valamit, max. bukod a játékot idővel. Ha könnyűn játszol akkor nem. Krahennél meg néha a vén hülye istencsászár seggberúg. Ha nem írtod ki a Chakargokat, ha nem kolonizálsz időre 5 bolygót és nem győzöd leaz ököl klánt, ami nehéz lesz, mert bár tőled váltak ki, de sokkal jobb tankjaik és hajóik vannak. A legjobb üzenet a vén hülyétől ,hogy imperátor csalódtam magában nem végzett időben, az Ököl klán vezetője lesz az új imperátor, első feladata az ön kivégzése lesz. :)

      Van még néha random módon olyan ,hogy meteor tart a bolygó felé ha nem elég erős a flottád nem tudod megsemmisíteni de a flottádnak kaput. Akkor már jobb hagyni becsapódni nem elsz semmi csak pár épületet újra kell építeni, meg a népesség kicsit visszaesik, mert biztos pár ember fejére esett. :)
      Jön az üzenet, hogy a lakosok nem örülnek a bolygón de ennyi, romlik a morál azon a bolygón az üzenet szerint mindenhol de ez nem érezhető.

      Törlés
  15. Meteorok a kolónia felé: ez viszonylag ritka, de azért előfordul. Bekaphatod a végjátékban is, amikor már cirkálóid meg ilyenjeid vannak, azok legyalulják a meteoritokat könnyedén. Ha rombolóid-korvettjeid vannak, ott szokott 2-3 hajó veszteség lenni, de általában nem ez a jellemző. Ha végképp nem érek rá,felrakok pár űrvédelmi ágyút a bolygeszra, és problem solved. Ráadásul rohadt jó animációt is kapok, ha a meteorokat rábízom az űrvédelmi ágyúkra :)))))))))))))

    Silveda kalózlány flottája a legjobb dolog az IG2-ben, csak úgy másfél százezerszer jobb a Nóvabombánál :)))) volt, hogy a fél Kra'hen birodalmat elhappoltam előlük, nekiadtam az Iberonoknak a bolygóikat, mert szemét geci vagyok :D annyi a lényeg, ahol épp hódít a Kra'hen, ott kell Silveda kalózflottájával igázni a bolygót mert még nincs rajta védelem, tankok se, semmi se :D marhajó király poén, onnantól a kólónizálók gyártása kb. felejtős.

    Ököl klánt egyébként nemlehet legyőzni? Arra gondoltam, ha már az elejétől leszarod a "kólónizálj 5 bolygót" baromságot és helyette rágyúrsz hogy legyőzd az Ököl klánt, sokkal könnyebb volna az egész. Mostmá komolyan érdekel, mi történik, ha legyőzöd őket...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Űrvédelmi ágyúkat meteor ellen még nem is próbáltam, na majd legközelebb kipróbálom.

      Ökölt azért nem tudod, mert a te birodalmadból válik ki, simán pár bolygódat random elveszi ha a kezdő is rajtavan, amin a gyárak is akkor nem tudsz gyártani sem és lévén Krahen venni sem. Max. az marad meg neked, amik a flottádban vannak. De a flottádban van két kerekes tank. Az ökölnek meg bár tőled váltak ki simán lánctalpas tankokkal védekezik. Könnyű szinten talán menne, ki kéne próbálni, ha jön a küldetés akkor gyártasz Kolonizáló helyett rombolókat, és lánctalpas tankokat ágyú torony meg ha lesz még rá időd lézer torony kifejlesztés és úgy lehet esélyed, legyártasz még vagy 2 rombolót akkor már lehet 5 tankod is 5 lánctalpas tank ágyú toronnyal vagy lézerágyúval már esetleg.

      De sztem jobb megcsinálni az 5 bolygós küldetést, mert bár a fejlődésben átmenetileg visszaesik, hiszen nem tudsz se gyártani se fejleszteni, se építkezni, viszont amint kész az 5 bolygó lehet azonnal űrhajó vagy tank laborokat építeni és általában kell is azonnal űrhajókra gyúrni, mert szinte mindig jön utána a Cha Karg írtós küldi is, amihez kell a nehéz korvett meg a lánctalpas tank lézer toronnyal és lőtáv növelővel.

      Törlés
  16. Az első részben a 2. pályán kapsz egy tesztet, abban vannak érdekes válaszok. Ha rosszul válaszolgatsz jön a game over. :)
    Lásd. Egy fegyver szépsége vagy egy költemény szépsége a jobb. Fegyver, költemény és a nem nyerő válasz: "A tömegpusztítás a legjobb szórakozás"

    VálaszTörlés
  17. Drogos katonák küldetést ha nem csinálod meg:
    https://youtu.be/bUPSHOQTpu0

    Még 2 lázadás lesz aztán megoldóik magától.

    VálaszTörlés
  18. Az első rész nem indult el nekem sose (az első modern oprendszerem Windows 98 volt, na azon má nem működött). Egyébkén kapásból azt a választ jelöltem volna meg, már csak a vicc kedvéért is :DDD

    Drogos katonás misszió nekem megoldódott magától lázadás nélkül, de asszem 1 év kellett hozzá. Ha nem állítod le a tankgyártást azon a bolygón, még egyszer előfordul, és kapsz egy új üzenetet, hogy "újabb emberünk őrült meg, likvidálnunk kellett őt a tankjával együtt", aztán 1 év múlva megkapod a személyi tanácsadótól, hogy elfogyott a Metoxin, és hogy miért nem voltál képes megoldani a dolgot, blab-blab-blab. Ha leállítod a tankgyártást a bolyón, és felszeded az összeset a flottádba, onnantól nem lesz gond. Ha meg alapból csak 1 bolygón gyártasz tankot és parkoltatod a flottád felette, soha nem adja be a drogos katonák missziót. Nem mintha hiányozna, mert semmi pluszt nem ad, csak 10000 kreditet elszed (vagy pár tank veszteség). A maffiás küldi legalább ad egy erőd tervet, és javul a morál is a bolygón, meg poénosak az átváltozott épületek nevei :DDD pénzbehajtó, droglabor, csempészeti központ :D megaLOL :DDDD nem minden épület kapott más nevet egyébként, a nagytöbbségnek egyszerűen csak a "behatás alatt" nevet adják...kár érte, megnéztem volna.
    Boldog új évet minden imperátornak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van már Java-s port OpenIG néven az elmegy minden op. rendszeren.
      Én is kipróbáltam rögtön azt a választ, persze előtte mentettem. :)
      A portolásban ráadásul van sok új funkció, aminek a hiánya idegesítő volt az első részben pl. auto-építés, ill. egy gombnyomásra flotta felszerelés, nem kell egyesével minden hajón feltölteni a kilőtt rakétákat. A végjáték viszont maradt idegesítően hosszú, a végén már nagyon unalmas, ugyanazt kell csinálni sokáig mire a fikazöld ellenséget letakarítod a térképről. Ráadásul csal is ,mert 1 bolygóval is azonnal legyárt egy fullos flottát.
      Amúgy elég ha 2 kórházat ill. 2 rendőrséget építesz a bolygóra és megoldják a problémát. Van viszont egy bug is benne, az első szintnél nem jön az ellenséges flotta addig, ameddig nem javítasz meg minden épületet az Achillesen, és alapból nem javítottam meg régen se csak 49%-ig a katonai űrkikötőt, akkor már működik. Ha nem javítod ki akkor végtelen ideig maradsz, lehet pénzt gyűjteni. Mikor először játszottam az OpenIG-vel el kellett menjek délelőtt ,de mentek letöltések meg seedelések ezért a gépet bekapcsolva hagytam, és nyomtam egy pause-t vagyis csak akartam, mert mikor hazaértem láttam ,hogy ment a játék végig, volt sok pénz, majdnem végtelen, építettem minden bolyhóra gyárakat barakkokat meg minden mást. 2. pályán meg mehetett a gyártás izomból, sok vadász meg tank, akkor még mást nem engedett. 3. pályán rögtön elcsórtam az eredeti játékban is lévő buggal a mezonlöveget, minden bolygóra 5-öt és esélyük sem volt a Garthogoknak.

      Törlés
  19. A többfrontos háborús részhez hozzátartozik, hogy az AI úgy működik ,hogy ha felfedez valakit a szomszédjában és tud terjeszkedni megteszi amint erősebb lesz, és igen ha te elkezdesz valakit gyepálni mellette, mivel legyengül hadat fog neki üzenni, aztán meg neked, mert te vagy a szomszédja. Viszont soha nem vív többfrontos háborút, azaz ha valakinek hadat üzen akkor ameddig le nem győzte vagy el nem bukott, nem fog másnak hadat üzenni. Ezt ki lehet használni arra, hogy időt nyerj ha épp nem jönne jól ha betámadna, egyszerűen ha már a halálán van a másik faj akkor a birodalmad szélén adj át neki egy bolygót, Krahen esetén ezzel kb. végtelenségig lehet húzni a hadüzenetet, mivel sosem fogja tudni felfedezni, más faj előbb-utóbb kémekkel megszerzi a bolygóinfót. Viszont addig lesz időd pl. tankokat gyártani vagy kifejleszteni fegyverzetet pl. ECM-et vagy fegyver zavarót a nehéz korvettekre.

    VálaszTörlés
  20. Krahen hadjáratban beadhatja azt a könnyítést, hogy a látnok közli ,hogy minden flottát meg tud mutatni a térképen. Dátumot ha megjegyezzük és visszatöltünk egy későbbi mentést, majd ráugrunk a radar fejlesztésre előnyünk lehet. Pár hónappal korábbi mentés visszatölt, kombinált/mélyűr radar kifejleszt és máris több infót nyerünk, ha pl. látni, hogy csak kevés hajó van benne és csak 12-es sebességű vagy 10-es akkor érdemes lehet a galaxis végére is utánamenni és szétlőni, akár több faj flottáját is ha közel van akkor segíthet a felfedezésben is és ha meg tudjuk semmisíteni a flottáját a nem vagy kevésbé védett bolygóit és lehet foglalni. Előre hozva a radar fejlesztéseket megtudható érdems-e nekimenni, kombinált radarral még csak a hajók és a tankok számát látod, mélyűr radarral már a sebességét is, így könnyebben kiderül érdemes-e megtámadni alkalmazva a visszatöltés nélküli posztban leírtakat.

    VálaszTörlés
  21. Egy újabb tipp: Shinari és Krahen hadjáratban beadhatja a segíts a Zauloknak, mert felrobban az egyik bolygójuk napja és evakuálni kell. A Zaul szállítót egyrészt üres bolygóra is küldheted és akkor olcsón kolonizáltál.

    Krahenek nem segíteni akarnak nekik, de Shinarikkal is megteheted, hogy elfoglalod bolygót. A felrobbanó bolygón auto építés ki, és adó mehet legmagasabb fokozatra, lesz bevétel belőle bőven. Ha felrobban kapsz róla üzenetet, dátumot jegyezd meg, töltsd vissza a korábbi mentést és 1 nappal előtte rombolj le minden épületet a bolygón, abból is jelentős bevétel van.

    VálaszTörlés
  22. Nem érdemelne meg egy külön posztot az, hogy a hadjárat küldetéseit számba venni és kivesézni mekkora hátrányt vagy előnyt jelent és hogyan lehet kihasználni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éppenséggel lehetne. Csak ahhoz játszanom kellene néhány hadjáratot (amit épp a nyomorék küldetések miatt rühellek), hogy felelevenítsem a küldetéseket. Évek óta nem játszottam hadjáratot, a Skirmish lehetetlen szintet kedvelem.
      Erre fel nyomattam egy Ember nehéz szintű hadjáratot. Számomra is meglepő eredménnyel zárult.
      2341.08.04-én könyörögtek a Kra'Henek kegyelemért és 2341.08.05-én ért véget a játék. Ez azt jelenti, hogy kevesebb, mint 14 és fél év kellett a végső győzelemhez.
      Fejlesztéseket tekintve a cirkálóig jutottam, de legyártani már nem volt időm egyet sem. Tankoknál antigravitációs tankjaim voltak nehéz toronnyal, lőtávnövelővel. A legerősebb fajnak, az utolsónak maradt Kra'Heneknek is csak néhány 215-ös tűzerejű korvettje volt, a többi romboló, nehéz romboló. Tankok terén egyik faj sem jutott tovább ágyútornyos lánctalpas tankoknál.
      Úgy tűnik, hogy a Skirmish lehetetlen szint remek tréning a hadjáratokhoz. :)

      Törlés
    2. Én meg tegnap toltam le hadjáratot shinari normál mert láttam egyet ahol nagyon hibát hibára halmozva nyomta a játékos.

      Visszatoltes nélkül mindenre készülve 2341 nel már lézeragyus lőtav novelos antogravitacios tankjaim voltak mikor az Antari megjelent 5 ilyen tankkal a meg kapott 4 romboloval és egy legyartott tetra lézeres paralizalos ecm es korvettel semmisitettem meg a flottajat majd foglaltam a bolygóit meg csak kerekes tankjai voltak ágyú toronnyal és rakétas erőd. Anyabolygon egy urvedelmi ágyú 1 de nem volt ellenfél. 3 évvel később már csak a Krahen és az iberon maradt ion tornyos mega tankokkal esélye se volt gepagyus erodnel és ágyú tornyos lanctalpas tanknal tartottak csak. Hajóból is max. Korvett de még nem adta el a rombolóit pár rohammal minden flotta megsemmisult. Ha nem megyek el a mega tankokig meglett volna előbb is

      Törlés
  23. Végre felvenni is sikerült. 2344 körül adta meg magát a Toluen mint utoljára maradt. Krahennek is csak nehéz korvettjei voltak nekem pár cirkálóm nem sokkal korábban kezdtem el gyártani. Mentést vissza nem töltöttem csak egyszer. Ismeretlen hajókkal köszönt be az elején, 2 űrvédelmi ágyú kellett és nem sikerült kolonizálást spórolni na meg mivel nem töltöttem vissza mentést, kolonizáltam a legközelebbi bolygókat és egyik se volt gyártásra alkalmas, és 2 50%-os népességű volt csak. Mentésnél terraformáltam volna legalább egyet, amin 225% gyártás volt. Nem jött a tankos küldi sem, Zacskó prof. viszont igen a kitörésgátlójával. Egyszer töltöttem még vissza mentést mikor meteorok jöttek az anyabolygó felé, felépítettem 3 űrvédelmi ágyút de nem figyeltem harc közben és nem voltak bekapcsolva. De majd a videón is látni semmit se értek, mert a veszteség ugyanannyi volt nélkülük mint velük.


    Pár hadjáratos mellékfeladat, ami így most eszembe jut:

    Shinarik esetén a 4 kerekes tank X idő alatt 60 ezer kreditért. Nagyon megéri, mert jó bevétel az elején. sőt ha szerencséd van előtte a kereskedelmi képernyőn meg is veheted így mire kell készen meglesz. Na meg a két tankod, amit kapsz induláskor és olyan, szóval elég kettőt legyártani.

    Aztán szinte mindig beadja a rombolókat dupla áron el lehet adni küldit is, szóval ha visszatöltöd a korábbi mentést és végtelenítve gyártod a hajókat abból is szép summa lesz, csak a kolonizálás tolódik meg a fejlesztés, de végül megtérül. Minden eladott romboló után menteni kell, és ha nem sikerül következőz legyártani, ameddig átveszik dupla áron akkor előző mentés visszatölt és gyártás felfüggeszt.


    Zacskin prof. : Kell minden laborból legalább egy a kitörésgátlóhoz.

    Zachkin hajóját elfogni könnyű , mert lassú nem árt ha van legalább egy korvetted paralizálóval esetleg torpedók is ( ember, shinarinál nincsen) úgy hátrálva sima ügy, visszavonulni ugye nem lehet.

    Muszáj megcsinálni, mert ha nincs kitörésgátló akkor kitör a vulkán és elpusztul a bolygó nagy része és morál csökkenés lesz. De azért is érdemes, mert 2%-al felgyorsul a fejlesztés az pedig jól jöhet.

    Áttörés a kutatásban erről már volt szó, hasonlóan jól lehet kihasználni ha egy birodalom kooperációt ajánl fel, egyből meg kell szakítani az aktuális fejelsztést ha a játékhelyzet engedi pl. nem erősebb lézert vagy tanktornyot fejelsztesz, hogy foglalni tudj egy bolygót, és rámenni valamire, amire még nincs önerőből kapacitás, erősebb hajó vagy tank pl. Sokkal nagyobb lesz így az előny.

    K

    VálaszTörlés

  24. Krahennél be szokta adni a minden flotta látszik vagy a kiterjesztett radart. Előbbinél előny, hogy meglesz minden faj lokalizációja. Érdemes visszatölteni egy korábbi mentést és radart fejleszteni ha van rá idő, mert ugye ha kombinált radarod van látod az összetételét is, mélyúrnél a sebességét is, sokkal több infód lesz róla. Shinari vagy ember esetén ha nincs túl messze és úgy véled ez alapján meg tudod semmisíteni, nosza, le fog gyengülni így kevésbé lesz ellenfél, kikémkedni meg nem tud, hogy bosszút álljon. Ha akkor jön ez mikor már van mk3-as hajtóművem még jobb volt, hogy 3 flottát is ki tudtam nyírni, mire eltűntek a radarról. Egyiket a szomszédja rögtön be is találta utána.

    Shinariknál végjátékban szokott előjönni, az emberek kaját akarnak venni. Elsőre mondj nemet akkor emelik az összeget vállald el, a bolygókat is megmondja honnan, ha telerakod hidro farmokkal ész nélkül építve sokat akkor gyakorlatilag korlátlan pénz. Aztán viszont küld ki egy kémet szaglászni, mert közben harcképtelenné teszik a tankjaidat az elektronikába belepiszkálva. Ha jók a kémeid magától is észreveszi a bajt és kinyomozza, ha nem akkor fel kell egy tankot áldozni a következő csatában, hogy kiderüljön. Tankonként 2 kreditért megcsinálják így is bőven megéri.

    Vírussal fenyegetőző terroristák: Shinari és ember hadjáratban jön elő néha. Ha nem akarsz vesződni vele és azt mondod engedjék ki akkor sem lesz később semmi 7000 kredited bánja. De legyőzni sem nehéz őket.

    Shinariknál szokott jönni még két küldi, egy random birodalomtól. Kutatóközpontokat kell megsemmisíteni először aztán önmegsemmisítőt és terroristákat. Lánctalpas tank és lézer torony min. kell. úgy nem nehéz. Másodiknál ha a kémed nem rongálja meg a radart akkor felrobbantják a bolygót mikor közel mész és bukta. Ha nem rongálod meg a detonátort akkor is azonnal robbantanak. Az önmegsemmisítőt először szét kell lőni. A bolygót pedig ha nem adod vissza akkor jön egy random hadüzenet mert az a válasz, hogy barátunk az XY birodalom ezt nem hagyja annyiban. Inkább add vissza. :) Max. később elfoglalod. Sőt adnak ajándékba hajókat, amiket sokra nem lehet használni ,de értékesek, el lehet adni vagy 400 ezer kreditért, sőt bug a játékban, hogyha eladod akkor újra meg fog jelenni később vagy 3x el lehet játszani ezt, hogy eladod és újra megjelenik.

    VálaszTörlés
  25. Még egy genyó trükk: Hadüzenet előtt diplomácián adj egy bolygót a népnek 10 ezer kreditért, vagy amennyit ad érte.
    Aztán azt visszafoglalva indul a hadüzenet.

    Van egy bugos küldetés kereskedő kéri, hogy segíts kiszabadítani a lányát, bármit válaszolsz nem megy tovább a küldi.

    Ha a kalóz feleségül akarja adni a lányát azt fogadd el, érdemes, a kalózlánnyal harcolni kell, nem nagy dolog legyőzni és akkor kapsz tőle egy egész jó flottát, amivel büntetlenül lehet bárkit megtámadni, kalóztámadásnak veszik.

    Zaulokat nem kötelező megmenteni, ha nem teszed akkor sincs semmi. Kraheneknél viszont el kell foglalni a bolygóikat, ágyú torony kell hozzá a kerekes tankokhoz. A zaul szállítókkal olcsóbban lehet kolonizálni bolygót vagy ha lakott bolygóra viszed őket akkor instant népesség robbanás gyártó bolygón pl. jól jöhet. Na meg kapsz egy bolygót, mert hozzád csatlakozik a másik. Később fognak jönni a kulok értük, nem elég, hogy kiadod őket 500 ezer pénzt is kérnek, ha kifizeted sosem látod őket, tartják a szavukat, de nem érdemes, nagyon gyenge flottájuk van, és lassúak is, de arra kell vigyázni, hogy ha elérnek egy bolygót azt teljesen lerombolják. Ha nem csinálsz semmi akkor sem jön újabb flotta csak elfogy a birodalmad. :)

    Embereknél van még egy olyan küldi, hogy kolonizálj aztán érd el a 10 ezer főt asszem. Nehéz szinten nem fogod úgyse, lehetetlen. De ha nem csinálod meg akkor sem lesz semmi, csak le fognak baxni.

    Kraheneknél a bermuda háromszög megfejtése annyi, hogy beküldesz 3 flottát és utána lesz egy bolygóröntgen találmány, amit ki kell fejleszteni. 5 vadászokat kell mindig beküldeni. Megjelenik 3 bolygó egy ismeretlen faj nincs szinte semmi védelmük hajó egyáltalán nem, tank minimális 3 majdnem ingyen bolygó, de ha nem akarsz vele foglalkozni akkor várnak a végtelenségig is.

    Chakargokat viszont ki kell írtani korvett és min. lánctalpas tank kell hozzá lézer toronnyal. Egyik bolygón gyenge a földi védelem és a flotta is ,flottát el kell csalni, hogy az űrvédelmi ágyúkat ne használja, azokat külön lehessen lenyomni. Ha nincs pénz fejleszteni vagy ecm-et rakni a hajóra ill. fegyver zavarót ( egyik flottában van paralizáló) akkor meg kell az elfoglalt bolygót semmisíteni, hogy legyen.

    Embereknél maffia által megszállt bolygó: Épületek nevei is megváltoznak, testőrség, detoxikáló maffiközpont stb. Nem nagy kunszt leteszel 2 rendőrséget és kész. Ha nem foglalkozol vele még 2-3 bolygóra átterjed

    Drogos katonák, akik az utcán lövöldöznek: 2 kórház pluszban és megoldódik. Ha nem csinálod akkor is lebaszást kapsz érte. Lesz még egy lövöldözés, de ha elviszed az összes tankot a bolygóról és nem gyártasz akkor nem. idővel elfogy a drog és magától megoldódik.

    VálaszTörlés
  26. Ami még eszembe jut:

    Kereskedő néha random találmányokat ad. Érdemes megvenni akkor is ha nem kell lehet 10 ezer kreditért osztogatni. Sőt találmányt úgyis lehet szerezni ha különös jelzést fog a radar oda kell menni egy hajóval és mindig valami találmányt kapsz.

    Krahennél a látnok ha random bolygókat mutat meg galaxis szerte szintén előny, mert ha kolonizálja valaki arról te is fogsz tudni és megvan a birodalom helye, na meg el lehet foglalni ha van pár combosabb tankod, még akkor is megmarad ha amúgy radarhatáron belül nem találsz másik bolygót, ha otthagyod a tankjaidat.

    Tenoritól nem szabad semmit venni, egyik találmánya sem használható.

    van mikor selejtes védőruhákat ad el kereskedő vagy csempészik, ráérős küldi ha épp megint arra jár akkor is ráérsz kinyírni.

    Krahen kolonizálj 5 bolygót küldi elég szívás mert megakasztja a fejlesztést és kiterjesztett birodalom miatt fel is fedezhetnek idő előtt, de sajnos kötelező. nehéz szinten 2 év van rá visszatöltés nélkül nehéz megcsinálni. Mindenesetre az elején nem árt ha készül rá az ember és addig cirkál ameddig nem talál 5 üres bolygót. Ha jön az üzenet vagy akár még előtte még egy űrhajógyár az anyabolygóra, vagy ha már van másik ami gyártó oda ( de mindig az elején adja be akkor még nincs az anyabolygón kívül olyan, ami eltart 2 gyárat. Üzenet után 1 hónappal jön mégegy, hogy több ember áll munkába így féláron és gyorsabban lehet gyártani kolonizálót. Csak akkor gyártani de már előtte minden más off, auto-építés, gyártás, kutatás minden leáll. Ha fogy a pénz adó magasra vagynagyon magasra, valszeg 1 vagy 2 rombolót is el kell adnod.

    Először a legmesszebbi bolygóra menjen a kolonizáló, utoljára maradjon a legközelebbi, mert lassúak és oda kell érjen. Nem mindig de sokszor 2-3 éven belül jön utána a Cha Karg kiirtás erre észülni kell, korvett+mk3 aztán antigravitációs tank min. lőtáv növelő és lézer torony, aztán nehéz korvett, és legyen 5-6 tank legyártva is meg 2 korvett min. Még leasz 5 éved legyártani 2 nehéz korvettet is ,azzal már minden flottáját le tudod gyakni, de egyikben paralizáló van oda kell fegyver zavaró is.

    VálaszTörlés