2017. január 20., péntek

7. rész: Kémkedés (!!! frissítve !!!)

A kémkedéssel kapcsolatos tudnivalókat részben már érintettem más bejegyzésekben, illetve megjegyzésekben. Ebben a bejegyzésben egy csokorba foglalom mindazt, amit a kémkedésről tudni érdemes.

A kémek, hacsak nem Kra'Henekkel játszunk, megkerülhetetlenek. Meg lehet próbálni hanyagolni őket és még az is lehet, hogy egyszer-egyszer így is átgázolhatunk a galaxison. Ehhez azonban szerencse kell. A profi játékost azonban éppen az különbözteti meg a lelkes amatőrtől, hogy győzelmében nem lehet meghatározó szerepe a szerencsének. Akkor is győz, ha a körülmények összeesküdtek ellene. Legfeljebb egy kicsit tovább tart, legfeljebb többször kell nekifutnia ugyanannak a szituációnak, legfeljebb emlegeti a Shinarik ősi ipart űző felmenő ági nőrokonát, de megoldja.


Egy hajószabotázs küldetés ideje 100 nap. Egy fullextrás csatahajó legyártási ideje 4000-es gyártási kapacitással kb. 16 hónap, feltéve, hogy elegendő bevételünk van a folyamatos gyártáshoz. Ha pénzünk rendre elfogy hónap vége előtt, akkor ennél lényegesen több is lehet. A 16 hónap testvérek között is 480 nap. Ez azt jelenti, hogyha elhanyagoltuk a kémek képzését, egy kémekben erős ellenség szélsőséges esetben akár 5 csatahajót is felrobbanthat, mire egyet legyártunk. Könnyen belátható, hogy győzelem vagy vereség múlhat azon, hogy milyen a teljesítményünk kémkedés terén.


Funkcióját tekintve alapvetően háromféle kémet különböztetünk meg:
1. Védekező
2. Támadó
3. Kémvadász

Amikor egy kémet felveszünk, vagy döntünk egy átállítandó kém sorsáról, tudnunk kell, hogy mi lesz az adott kém funkciója, hiszen a képzés során szerzett tapasztalati pontjait (TP) célirányosan kell majd kiosztanunk. Általában 1-2 támadó kémre, 1 kémvadászra lesz szükségünk. A többi védekező kém legyen. Lószart, Mama! Valójában 4 védekező kémmel abszolválható a játék.


Mitől lesz egy kém védekező, támadó vagy éppen kémvadász?

Védekező kémek. Adódhat zsigerből a válasz, hogy egy védekező kémnél adjunk minden TP-t kémelhárításra. Én a gyakorlatban azonban azt tapasztaltam, hogy a legritkább esetben kapja el az ellenséges kémet az a kémem, amelyiknél szinte minden tapasztalati pontot a kémelhárításra tettem. Ezzel szemben sokkal hatékonyabbnak bizonyultak azok a kémek, amelyeknél a tapasztalati pontok arányosabban voltak elosztva. Nem tudom, hogy a program hogyan van e téren megírva, de tapasztalatom szerint úgy működik, mintha a sikeres elfogásnak három feltétele lenne:

1. Az ellenséges kémet fel kell deríteni (kémelhárítás).
2. A felderített kémet el kell fogni (harc).
3. Az elfogott kémnek mentálisan is ellen kell állni (lojalitás)

Ezért én az utóbbi időben védekező kémeknél vastagon adok harcra és lojalitásra is, bár a legtöbb tapasztalati pontot még mindig kémelhárításra adom. Egy 14-es szintű védekező kém nálam kb. így néz ki:

Beszivárgás:     2
Kémelhárítás: 20
Harc:              14
Lojalitás:          7

A védekező kémeket kétféle küldetésre alkalmazzuk: alapvetően kémelhárításra, illetve időnként kiképzésre küldjük.

UPDATE: * Hát ez nagyon tudományosan hangzik, kár, hogy a gyakorlatban szart se ér. A valóság az, hogy amikor védekező kémeinken egy ellenséges kém igyekszik átjutni, a siker mindig a leggyengébb láncszemen múlik. Ezért van az, hogy a legritkább esetben fogja el az ellenséges kémet az a védekező kémünk, amelyiknek a legtöbb kémelhárítás pontja van. Két eset lehetséges: vagy sikerül a leggyengébb védekező kémünknek elfogni az ellenséges kémet vagy nem. Ha igen, akkor azt fogjuk látni, hogy nem az a kémünk volt sikeres, amelyiknek a legtöbb TP-ja van kémelhárításon, hanem egy gyengébb. Ha nem sikerül a leggyengébb kémünknek elfogni az ellenséges kémet, akkor hajunkra kenhetjük az összes többi erős kémünket, mert az ellenség átjutott. *

Támadó kémek. A támadó kémeknél megtehetjük, hogy minden TP-t a beszivárgásra adunk. Náluk kevéssé van jelentősége egyéb tulajdonságaiknak. Ha az alacsony lojalitásuk miatt átállítanák vagy alacsony harckészségük miatt kinyírnák őket, azt orvosolhatjuk másképpen. Erre alább még kitérek.

Támadó kémeket az alábbi küldetésekre célszerű bevetni:
- bolygóinfó szerzés
- szabotázs hajó
- szabotázs épület
- találmány ellopása
- lázadásszítás
- vezér meggyilkolása
- kiképzés.

Ezek viszonylag egyértelmű küldetések, talán a találmány ellopása igényel némi kitérőt. Ahhoz, hogy egy találmányt el tudjunk lopni, tudnunk kell arról, hogy a kiszemelt faj rendelkezik az adott találmánnyal. Ehhez az információhoz háromféle módon juthatunk hozzá.

Az egyik a találmányinfó szerzés. Ezt nem véletlenül nem találjátok a fenti felsorolásban. A találmányinfó szerzés egy lutri küldetés. Nem lehet úgy küldeni James Bondot, hogy derítse ki, rendelkeznek-e már hamvasztósugárral a Toluenek. Ezzel szemben elküldjük Mata Harit találmányinfó szerzésre és ő visszajön, hogy a Toluenek rendelkeznek kerekes tankkal, rombolóval meg tetra lézerrel. Kit érdekel? És elküldjük újra, meg újra, meg újra és sohase azzal az infóval jön vissza, amire szükségünk van. Ezzel – azon kívül, hogy nem érünk célt – az a baj, hogy pénzt és időt emészt fel, ráadásul minden egyes bevetéssel csökkennek kémünk esélyei a küldetés sikerét illetően. Minél többször vetünk be egy kémet rövid idő alatt ugyanazon faj ellen, annál inkább szorul körülötte a hurok. A végén minden második szembejövő toluen tudni fogja róla, hogy ez egy kém, aminek előbb-utóbb bukás lesz a vége. Ezért a találmányinfó szerzés felejtős.

A második módszer az infó megszerzésére a meg nem támadási szerződés. Amint egy fajjal sikerül ilyen szerződést kötni, a diplomácia lapon láthatóvá válik, hogy milyen találmányokkal rendelkezik. Ilyenkor célszerűbb a nekünk kellő találmányt cserélni vagy 10 ezer creditért megvenni, mint kémekkel bohóckodni. A módszer hátránya, hogy csak olyan fajok kötnek velünk meg nem támadási szerződést, melyek űrereje lényegesen gyengébb, mint a miénk.

A harmadik módszer az, hogy csatában szerzünk tudomást az adott találmány létezéséről. Minden olyan találmányról tudni fogunk, mellyel csatában találkoztunk. Ha pl. lánctalpas tankoknál tartunk, de harcoltunk az ellenség olyan bolygóján, melyet iontornyos megatankkal védett, akkor kapásból tudomást szereztünk két fontos találmányról: a megatankról és az iontoronyról. Már mehet is a támadó kémünk a találmányokért. Ugyanez igaz űrharcra is. Ha a csatával kifejezetten az a célunk, hogy találmányinfót gyűjtsünk, azt is megtehetjük, hogy a csata előtt kikapcsoljuk a lerohanást és a szimulációt és egyetlen tankot vagy hajót feláldozunk a csatában, hogy a találmányinfót megszerezzük. Ilyenkor vigyázzunk arra, hogy amennyiben mondjuk a hajómanipulálóra fáj a fogunk, akkor ne fegyverzavaróval vágjunk bele a csatába. Értelemszerűen ilyenkor nem a legjobb hajónkat fogjuk feláldozni az infószerzés oltárán.

Kémvadász. A sikeres kémvadászathoz két tulajdonság kell: beszivárgás és harc. A harcra adott pontokban tér el egy jó kémvadász a támadó kémtől. Nálam az ideális 20-as szintű kémvadász kb. így néz ki:

Beszivárgás: 34
Kémelhárítás: 1
Harc: 25
Lojalitás: 1

Az arányokat lehet kissé ide-oda tologatni ízlés szerint, de a lényeges változtatás már a hatékonyság rovására fog menni. Alapvetően kell a 30 feletti beszivárgás egy erősebb kémelhárítással szemben, hogy a siker esélyével küldjük harcba kémünket, és kell a 20 feletti harc is, hogy ne jöjjön haza túl gyakran azzal a kémünk, hogy „túl erős volt az ellenség”.

A kémvadászt akkor célszerű bevetni, ha az ellenség túl aktívan kémkedik ellenünk. Ilyenkor egy jó kémvadásszal ki lehet iktatni néhány magas szintű kémet, ami lelassítja az ellent. Természetesen a kémvadász is bevethető egyéb hírszerzési feladatra vagy merényletre, hiszen átlag feletti a beszivárgási képessége.

UPDATE: * Fentebb írtam, hogy a játék négy védekező kémmel abszolválható. A négyből három kémelhárításon van, egy pedig 5. szintű kiképzésen. Mindig a leggyengébbet küldjük kiképzésre. Ezáltal biztosítjuk, hogy a kémeink kiegyensúlyozottan fejlődnek, nem lesz leggyengébb láncszem, hiszen minden láncszem közel egyformán erős. Támadó és kémvadász kémekre igazából nincs szükségünk. Ha követjük a fenti taktikát, akkor jó eséllyel elfogjuk az ellenséges kémet, akit fonákból küldünk vissza eredeti gazdájához bolygóinfó küldetésre. Ha megszerzi az infót, jó. Ha elfogják, nem kár érte. Ingyen jött, ingyen ment, veszélyt már nem jelent.

A kiképzéseket akkor indítsuk, amikor már legalább havi 10 ezer credit bevétellel rendelkezünk. Ha korábban kezdjük, akkor túl sokáig fog állni a fejlődésünk, amíg összekaparjuk az 5. szintű kiképzés 20 ezer credites árát és csak magunk ellen fogunk dolgozni. A folyamatos kiképzés biztosítása érdekében a költési limitet állítsuk 21 ezer creditre (20 ezer a kiképzés költsége, illetve 500 credit az éppen visszatért kém kémelhárításra küldése). *

Egyéb tippek kémkedéshez. Egy jó kém sokba kerül és hosszú idő, amíg az egyes képességeit hatékonnyá fejlesztjük. Ezért nem engedhetjük meg, hogy a szerencsén múljon életben maradása. Ha küldetésre küldjük, előtte feltétlenül mentsünk! Ha megölik, vagy akár csak elfogják, de megszökik, töltsük vissza az állást. Ugyanígy, ha ellenséges kémet fogunk, mielőtt döntenénk sorsáról, mentsünk. Ezután próbáljuk meg átállítani. Ha sikerült és jó minőségű kém, akkor két legyet ütöttünk egy csapásra. Gyengítettük az ellenséget és ugyanannyival erősítettük magunkat. Ha nem sikerül az átállítás, de szökés közben megöltük az ellenséges kémet, akkor mehet tovább a játék. Ha viszont a kém megszökött, akkor töltsük be a mentett állást és nyírjuk ki, semmiképpen ne engedjük vissza az ellenséghez. Ez alól kivétel lehet a játék eleje, amikor még viszonylag gyengusok vagyunk kémekben. Ilyenkor opció lehet az ellenséges kém szabadon engedése is, mivel az egyszer már lefülelt kém hatékonysága meredeken zuhan és jobb nekünk egy már ismert ellenséges kém, mint egy vadiúj ismeretlen szerzemény.

Mivel játékstratégiánk a kevés, de jó minőségű hajóra épül, nem engedhetjük meg, hogy az ellenség a kevés hajónkat kémekkel ritkítsa. A végjátékban, amikor már a jelentős gazdaság és gyártási kapacitás miatt sokkal gyorsabban gyártunk, mint ahogy az ellenség felrobbantani képes, nincs sok jelentősége, de a játék elején és közepén győzelem vagy vereség múlhat néhány sikeres ellenséges szabotázson. Ha azt az értesítést kapjuk, hogy egy csillaghajó megsemmisült, azonnal állítsuk meg a játékot. Töltsünk vissza egy olyan játékállást, amely legalább két-három hónappal megelőzi a robbantás időpontját és valamit változtassunk a kémkedésen. Pl. válasszunk ki egy kémet és küldjük el kiképzésre, vagy bármilyen más küldetésre. Tapasztalat szerint egy dinamikusan foglalkoztatott kém csapat hatékonyabban hárítja el az ellenséges kémtevékenységet, mint egy statikusan kémelhárításra beállított csapat. Ha ezzel a beavatkozással sikerül gond nélkül túljutni azon az időponton, ahol korábban a szabotázs történt, vagy esetleg el is fogtuk az ellenséges kémet, azonnal mentsünk. Ha nem jártunk sikerrel, többször is próbálkozhatunk, de mindig valami más módon próbáljunk dinamizmust vinni a kémtevékenységünkbe, mert ami egyszer nem jött be, az máskor sem fog. Néha annyi is elég, ha egy kémünket visszahívjuk kémelhárításból, semmilyen feladatot nem adunk neki, majd néhány hét vagy hónap múlva ismét kémelhárítással bízzuk meg.

UPDATE: * Nálam még olyan is előfordult, hogy bármit változtattam a kémtevékenységen, nem sikerült megúsznom a hajószabotázst. Kínomban azt csináltam, hogy új mozgási célt adtam a főflottámnak és ez bevált! Tehát az ellenséges kémtevékenységre nem csak a saját kémtevékenységünk adhat hatásos választ, hanem bármilyen más módosítás is a játék menetén. *

Mit tehetünk, ha egyetlen használható kémet sem dob nekünk a program? A tapasztalat szerint a program nem fog lényegesen erősebb kémeket dobni nekünk, mint amilyenekkel rendelkezünk. Ha tehát csupa olcsójánost veszünk fel és még a képzésükkel sem foglalkozunk, akkor ne csodálkozzunk, ha egyetlen 12-es, 14-es vagy még erősebb kém sem érkezik birodalmunkba.

Hogy ezen változtassunk, az első 3-4 kém felvételét követően kezdjük el a képzésüket. Felváltva küldjük őket 5. szintű kiképzésre. Ennek során ügyeljünk arra, hogy kémeinket közel azonos szinten tartsuk, azaz ne csináljuk azt, hogy egyetlen kiválasztott kémet fejlesztünk 20-as szintre, miközben a többi még mindig 7-8-as szinttel szégyenkezik. Ha így teszünk, egy idő után be fognak kopogtatni hozzánk erősebb kémek is, melyeket olcsóbb felvenni, mint kiképezni. Az 5. szintű kiképzés 20.000 creditbe kerül és átlag egy szintet fejlődik tőle a kémünk, míg a felvételre jelentkező kém minden meglévő szintje csak 3.000 creditbe fáj. Ha egy egyes szintű kémet mi akarunk 20-as szintűvé képezni, akkor az 383.000 creditünkbe fog kerülni, míg, ha bekopogtat egy 20-as kém, azt megúszhatjuk 60.000 creditből. Könnyen belátható, hogy jobban járunk, ha izmosabb kémeket veszünk fel, mintha olcsón felveszünk egy használhatatlan balféket és egy csatahajó árát költjük rá, mire produkál is valamit.

43 megjegyzés:

  1. Lojalitásra, ahogy azt valaki ég régen megjegyezte azért is kell adni legalább pár pontot, hogy tényleg dolgozni menjen ne kurvázni meg kocsmázni munkaidőben. :)

    Vezér meggyilkolását Shinarikat kivéve el lehet felejteni, van pár % esélye rá, és sokba is kerül, max. könnyű szinten sikerülhet neki néha. Shinariknál eleve dupla esélyük van a kémeknek, ott sikerülhet néha, ha sikerül 2-3 bolygó fog fellázadni. Lehet amúgy találmány ellopásra küldeni a kémeket felderítés előtt is, csak sok értelme nincs, kb. lemásolhatja az első elé kerülő papirost, ami lehet ,hogy a kerekes tank lesz pl. vagy mondjuk a tetra lézer, azt nem kapod meg alapból :) .

    Amire tapasztalat szerint szükség van és érdemes kémeket küldeni, bolygó és birodalom infó, ezek jó támadókémekkel majdnem mindig sikerülnek. Szabotázs hajó ritka esetben ha mondjuk túl erős a flottája és kerget, de nem vagy nagyon lassabb vagy egyforma sebességetek van, így mire lefut egy szabotzás ( 2-3 kémet ráállítva) talán 1-2 hajót vagy jó esetben többet is fel lehet robbantani. Antariknál lehet jó taktika, gyorsabb vagy menekülsz, ellen kerget majd ha már sikerült megritkítani a hajóit lezúzod.
    Épületeket robbantgatni nehéz szinttől felfelé megint nem sok értelme van, csak kivételes esetben ha pl. az utsó bolygóján 6 gépágyús erődje van és kevés vagy hozzá mint tyúkszarban a vitamin. De akkor is egyszerűbb sztem szétlőni mindent az erődök körül aztán had lázadjanak fel. Max katonai épületeket érdemes zúzni. Egyébként csak viccből csináltam mikor normál ill. könnyű szinten kihívásként játszottam úgy Shinarikkal, hogy csak akkor harcoltam mikor muszáj volt, de amúgy nem gyártottam és fejlesztettem technikát csak kémkedtem és diplomácián úgyködtem és akkor romboltam le több kémmel erőműveket meg a főépület után, hogy lázadjanak meg szítottam lázadást. De ez csak hülyéskedés komoly játékban nem éri meg pénzt költeni rá, minél több védőkém 1-2 támadó és ennyi elég is, pláne single playerben ,ahol 2 havonta mentéssel úgyis ki lehet iktatni minden sikeres szabotázst.

    Multiban viszont Shinarikkal a legjobb taktika ,hogy rohamtempóban Korvettig el, majd flottaálcázó, és mk3-as hajtómű és mélyűr radar, és közben persze kémek minél több, és fejleszteni. Majd ha sikerül felderíteni egy birodalmat szét lehet kémkedni az ellent, aki nem tud visszatámadni, mert nem lát, max. ha elfogja a kémeket, de ha vannak jó védőkémeid kisebb eséllyel fog sikeresen kémkedni.


    Nem tudom ti mit tapasztaltatok de sztem az alakváltó kémek sem rendelkeznek semmi extrákkal ,nem ügyesebbek a többinél, pedig azt hinné az ember hogy mivel tudnak alakot váltani, könnyebben beépülnek és meglépni is könnyebben tudnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "2 havonta mentéssel úgyis ki lehet iktatni minden sikeres szabotázst."
      Alapvetően igen. Kérdés azonban, hogy élvezni akarod-e a játékot minden körülmények között, vagy az is kielégít, ha mazochista lehetsz? Képzeld el a következő játékszituációt:
      Egy vagy két legyártott hajód van. Rád bukkan az ellenség és kis idő múlva hadat üzen és megindul az egyik bolygódra. A csatát csak a visszavonulásos-mentéses-újratámadásos módszerrel tudod megnyerni. Kell mondjuk öt sikeres visszavonulás, hogy megnyerd a csatát. A sikerteleneket is beleszámolva mondjuk tízszer vonultál vissza, mire lenyomtad az ellenség főflottáját. A játékban eltelt öt nap, a valóságban félórát szöszöltél vele. Felsóhajtasz, ott a sikerélmény, épp megindulnál, hogy visszavágj és foglalj az ellenségtől, amikor a csata után egy héttel jön az értesítés: "egy csillaghajó megsemmisült".
      Mit csinálsz? Visszatöltesz egy két hónappal korábbi játékállást? Ránézel az információs lap kémkedés aloldalára és azt látod, hogy kémkedésben a fasorban sem vagy, amiből adódik a megalapozott következtetés, hogy nem a sikeres szabotázs volt a mázli, hanem a visszatöltés sikere lesz az. Hányszor vagy hajlandó végigcsinálni a félórás szöszölést a csatával, mielőtt feladod?
      Én inkább költök kémekre...

      Törlés
    2. Ez igaz, mondjuk lehetetlen és nehéz hadjáratnál pláne ha a rendes küldetésest csinálod sokszor megesik ,hogy állandóan mentegetni kell és visszatölteni ez sajnos benne van. Ahogy az is nagyon sokszor, hogy a játékban alig telik az idő, mert többfrontos háborút vívsz és állandóan csiki-csukiznod kell, 2 bolygó ide-oda foglalással/faj, közben pedig még esetleg fejlesztened is kell, mert nem vagy még 5-ös szinten a hajtóműveknél és még azelőtt kell odaérned, mielőtt az ellen is.

      Törlés
    3. Két hajónál csatából visszavonulásnál, amúgy azt tapasztaltam, ha elmész a csatatér széléig alul és ott vonulsz vissza, nagyobb eséllyel hagyja meg mindkettőt. Addig hátrálni kell és távolsági fegyverrel adni nekik amint oda elért vonulni vissza közben mindig egy hajót lőni, hogy biztosan legyen egy, amit kinyírnak.

      Törlés
  2. Még valami. Kettős kémeket ti használtok valamire?

    A játék elején még talán van értelme, mert hátha kapsz tőle birodalom vagy bolygóinfót más fajokról. Ilyenkor ugye ha hozzád küldi vissza nyaralni fog valami wellness szállóban majd visszamegy és jelenti ,hogy nem sikerült neki a küldetés, ha meg máshoz küldik és sikerül neki neked is elküldi az eredményt.

    Ha az egyik kémedet elkapják és megszökik 99%, hogy kettős ügynök lett, ha nagyon értékes nem rúgom ki hanem máshová küldöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kettős kémekkel nem foglalkozok. Olyan nincs, hogy a kémemet elkapják és úgy foglalkoztatom tovább. Ilyenkor visszatöltés jön és vagy el sem küldöm, vagy idő előtt visszahívom.

      Törlés
    2. Alapból igen, de van mikor ahogy az előbb írtad, lustaságból vagy más miatt inkább bevállalom ezt a veszteséget mert mondjuk sikerült egy újabb rohammal ritkítani az ellent, vagy pl. sikeres volt a lázadásszítás tankokkal úgy ,hogy mind a két támadó tankot ki tudtam hozni, pláne ha már 4x töltöttem vissza, mert az első 3 alkalomnál nem ment.

      Törlés
  3. Elég gáz, hogy az összes stratégiád a kimentésre és betöltésre épül. Ezzel még saját magad játékélményét is elveszed. Így is elég glitch van a játékban, ami könnyűvé teszi végigjátszását még legnehezebb fokozatban is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen megnéznék egy viszatöltés nélküli végigjátszást Skirmish mód lehetetlen szinten. Ide nyugodtan belinkelheted a Youtube videót, Mester. Addig az ilyen fellengzős beszólás a gáz. :)

      Törlés
    2. Ezen kívül azt állítani, hogy "az összes stratégiád a kimentésre és betöltésre épül", mezei rosszindulatú hazugság. A fejlődési stratégia, az űrharc és földi harc taktikák, az egyes fajok, a MI elemzése, az egyéb tippek, trükkök számos olyan tippet tartalmaz, ami nem a mentésre és visszatöltésre épül.
      Ebben a blogban nem kevés önzetlen munka van azért, hogy mások, számomra ismeretlen emberek is megismerhessék a játékban akár lehetetlen szinten is a győzelem örömét. Nem kell megköszönni, nem azért csinálom, de ismeretlenül ideokádni egy fikázó mezei hazugságot, vaskos jellemhibára vall.
      Szívesen veszek további tippeket, építő kritikát is, ami segít másoknak a végigjátszásban, de nem hagyom széttrollkodni a blogot. A hasonló minőségű és stílusú kommentek a jövőben figyelmeztetés nélkül törölve lesznek.

      Törlés
    3. Meg lehet csinálni mentés-töltés nélkül, skirmishben, de kell hozzá mázli is, nem is kevés. Krahenekkel a legkönnyebb szerintem, nehéz korvettig elmész csak hajókra koncentrálva, majd ét lábbal a tankokra ugrasz és ha nem fedeznek fel addig, ameddig el nem jutsz a nehéz tornyos antigravitációs tankokig és addig ,hogy legyen 2-3 fullos nehéz korvetted nyerő helyzetben lehetsz. Meghódítod az egyik szomszédodat, ami ismét mázli, Iberon vagy Toluen lesz, akiket ilyen szinten legyakni egyszerű ( vagy Godan és űrcsatákat kerülve) és akkor már mehet a Nehéz Cirkáló szint és a hamvasztó. Ha idő előtt Shinarikkal futsz össze vagy Antarival akkor persze bukta.

      Hadjáratban meg esélytelen normál szinttől felfelé mentés nélkül nyerni.

      Törlés
    4. Adani! Persze, hogy meg lehet csinálni és természetesen Kra'Hennel a legkönnyebb. Azt azért zárójelben megjegyzem, hogy vastagon alkalmazni kell hozzá a fejlődési stratégiában, földi és űrharc taktikánál, ill. az egyes fajoknál leírtakat. Csak az a probléma ezzel, hogy így a győzelem nem tudás, hanem szerencse kérdése. A megfelelő irányba indulj a kezdeti kolonizálással, ne fedezzenek fel túl korán stb. Úgy lenne jogos az elvárás, ha a program garantálná, hogy x évig nem fognak felfedezni, vagy legalábbis hadat üzenni olyan ellenséges fajok, melyek három hajóosztállyal(!) és egy tankosztállyal fejlettebben indulnak, mint te, és akkor tudnád, hogy mennyi idő áll rendelkezésedre a fejlődéshez. Ez így azonban lutri. Ha valaki a szerencsejátékot szereti, az miért stratégiai játékkal játszik? Menjen lottózni, ott még pénzt is nyerhet.
      A másik dolog meg az, hogy az ember (legalábbis az egészségesebbje) nem azért játszik, hogy az ellenfele egyenlőtlen feltételek mellett(!) tízből kilencszer laposra verje. Nehéz illetve lehetetlen szinteken oly mértékben torzítja a játék az esélyeket, hogy (hacsak nem vagy mazochista) kénytelen vagy mentéssel és visszatöltéssel ellensúlyozni a MI előnyét.
      Egy szó mint száz, kérdés, hogy a játékkal kikapcsolódni akarsz, vagy csak frusztráltabbá válni?

      Törlés
  4. Lehetetlen szinten elkerülhetetlen ez a megoldás. Még nehéz szinten hadjáratban is. Lásd. Shinari küldi, vagy Chakargok jönnek a játék elején támadni vagy kalózbolygót kell elfoglalni. Mindkettőt bukod ha nem készülsz rá az elején és mindkettőre egyszerre nem tudsz készülni.

    Egyébként sincs olyan még tökéletes védőkémekkel sem, hogy sosem sikerül egy szabotázs sem. Volt mikor csak védőkémeim voltak és beszivárgásra alig adtam Shinariknál ,ahol eleve dupla olyan erősek a kémek, és mégis többször is megesett, hogy sikerült felrobbantani egy épületet, vagy hajót vagy pénzt lopni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nehéz hadjáratot általában visszatöltés nélkül csinálom és igen, fel lehet készülni mindkettőre. Leraksz két űrvédelmi ágyú 1-t (még úgyis hasznos lehet később), meg egy űrkikötőt (szintén lehet hasznos később) és bármilyen kezdés jön, be vagy biztosítva.

      Törlés
    2. Csak ha a Chakargok nem jönnek akkor felesleges pénzkidobás az űrvédelmi ágyú. 2 nem is biztos, hogy elég 3 kell legalább, és nehéz romboló szint felett már semmit sem ér. Már a játék közepén sem érnek semmit, haszontalanok mint a vadászok. 1-es űrvédelmi ágyú már 3-4 nehéz rombolónak sem ellenfél, a 2. is max. egy db pajzs nélküli nehéz korvettel bánik el ha nincs rajta napalm bomba. Az ellenfél is max. a főbolygójára rak űrvédelmi ágyút (1 vagy 2) és mindig csak egyet, a szokásos tankokra gyúrás és mk3-as hajtómű a rombolóra minél előbb taktikával csak ezeket nem tudod foglalni, egészen addig ameddig nincs nehéz korvetted napalm bombával. De sokszor ha amúgy tankokkal védve van minden bolygód egyszerűbb ha hagyod a rezervátumot a fajoknak, sőt jobb is mert kolonizálni fog, és akkor is neked dolgozik, volt mikor Toluennel játszva 3 bolygó után támadott be az Antari és a Godan is, lézertornyos lánctalpas tankkal később már antigravitációsokkal védekeztem (már fejlesztettem az antigravitációsat mikor felfedeztek) a főbolygóját nem tudtam rombolókkal foglalni, de ketten együtt még vagy 6 bolygót kolonizáltak nekem mire elmentem a nehéz cirkálóig, alapból 300 ezer kredit spórolás az otthagyott tankokkal meg is tudtam tartani a bolygókat, 1 bolygóval meg nem tudott fejlődni, időnként támadott de űrcsata sosem volt.

      Törlés
    3. Nem is azt mondtam, hogy olcsóbb, mint a visszatöltés, hanem hogy megvalósítható. Egyébként általában ember hadjárattal játszom, ott a kettő még sosem volt kevés kezdésnél. Meg persze a saját hajókkal is rá lehet segíteni.

      Törlés
    4. Emberekkel nem szeretek játszani, de majd kipróbálom, velük úgyis régen toltam hadjáratot, sok hátráltató dolog van.

      Shinarik a legjobbak ott nem kell hadjáratban a végén legyakni a legnehezebb ellenfelet, ha a Krahenek nagyon megerősödtek az oldalukra kell állni, és az embereknek nekiesni, ami könnyebb, mert nincs fegyverzavarójuk se hamvasztójuk

      Törlés
  5. Az alakváltó ügynök azért jó, mert alapból +3 beszivárgás pontja van, és mindig ingyen csatlakozik. Mindig tartok fennt egy üres kémközpontot, hátha betalál egy. Amúgy én a támadó kémeimnél a pontokat 3:2:1 arányban szoktam pakolni a beszivárgás-harcérték-loyalításra. Védekező kémeknél is, csak ott a beszivárgás helyett a kémelhárításra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na igen ha nincs elég skill a lojalitáson akkor nem dolgozik, hanem elmegy unkaidőben kurvázni meg kocsmába. :) Na meg simán lesz kettős kém ha lebukik akkor pedig igazán jó dolga lesz, mert ha egymáshoz küldik mind a ketten, akkor elszórakozgat munkaidőben és még pénz is kap érte és nem csinál semmit. Ha már tele a kémközpont és nem tudsz újakat átállítani akkor még jobb is lehet kettős kémmé tenni ha belemegy mint kinyírni, kettős kém helyére nem vesz fel újat, és téged a kettős már nem támad.

      Törlés
    2. Kettős kémeknek van igazán arany életük, pláne ha egymáshoz küldözgetik a birodalmak, elmegy a másik birodalomhoz és elvan egy wellness szállóban ameddig lejár a küldetés ideje majd visszamegy és még fizetnek is érte. :)

      Törlés
    3. Jól hangzik. Hol lehet kettős kémnek jelentkezni? :)

      Törlés
  6. Udvozletem! El e meg ez az oldal?
    Rajottem idokozben,h ha kemmuholdat raksz a plan fole,ugy is meg van a talalmanylista.

    Sok skirmish kuldit eleve ugy adja be,h kemmuholdal indulsz. Igy a kemeket valoban csak az adott talalmanyra lehet koncentralni.

    Pl mega tank. Igy egy halom penzt sporoltal. Shinari kemes kuldinel pl.
    Koszi a valaszt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt pl. nem is tudtam, de hasznos infó. Mit lehet így kikémlelni? Ha van Megatank a bolygón akkor kémműholddal meg lehet lesni és elcsórni azonnal? Sőt ha megvan a találmány lista akkor diplomácián keresztül is lehet próbálkozni, az nincs jól megcsinálva, így simán megesik, hogy pl. 10 ezer kreditért odaad pl. Megatank tervet, 10 ezernél többet nem is kell ajánlani, amit annyiért nem ad azt többért se fogja.

      Törlés
  7. SziamIgen es a gyarakat is. Erodot kiveve. Arra rajottem,h mindenkinek maganak kell megcsinalnia. Nem lehet ellopni es lemasolni meg akkor sem,ha szerzel foglalasban,mert mondjuk felig kesz volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet erődöt is szerezni ha fellazitod a bolygót tankokkal vagy kemekkel

      Törlés
  8. Amugy a zaulos kuldi miatt csinaltam meg nehez szinten a shinari hadjaratot.
    Emberrel naon ritkan adja be 10 ev alatt eddig csak 1x voltXd...

    Birnam ha lehetne lenni a zaulokkal. Csak hatranya lenne mondjuk mindenbol -50%Xd...

    Amugy lehet h tenyleg igy van mert eleg gyenguskek ahhoz kepest,h tobb ezer evesek a sztori szerint.

    VálaszTörlés
  9. Lehetetlen szinten igy mar lenne nemi kihivasXd.

    VálaszTörlés
  10. A chakarg pedig lehetne egy butitott krahen, mint ahogy a cheblon egy butitott shinari. Elnezest minden chakarg es cheblon rajongotol,en is az lennek.
    A kulok is jok bar rajuk nincs otletem:D

    De jo lenne,ha a nem jatszhato fajok is jstszhatoak lennenek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Cheblon ja butitott Shinari kereskedelmi és kémkedési bónusz és csodafegyver nélkül ráadásul csak 3 csoport lehet az. Urharcban a hajoinak nem 6. Az meg semmi előnyt nem jelent hogy műhold nélkül is lát mindent a bolygón.
      Kulok harmat gyengék és nincs hajtóművuk sem lassan mozognak csak azért kell őket gyorsan elkapni mert amelyik bolygót elerik azt azonnal kiirtjak de a haderejuk semmi torpedós rombolókkal kinyithatók
      Chakargnak van paralizaloja de más spéci fegyveruk nincs. Zaulokrol jobb nem is beszélni kerekes tank ágyú toronnyal hajó semmi

      Törlés
  11. Szia.
    A cheblonnak van hajó-manipulátora, ezért szeretek vele lenni.
    Ezért mondom, h butitott shinari, mert csak ennek a két fajnak van ilyen fegyvere, ha jól tudom.

    a kulok tényleg kiirtanak mindent?:O ezt nem tudtam....
    ööö valaki már próbálta h nem csinálja meg a kulos küldetést, hátha van hozzá rejtett küldetéssor, amiről eddig nem tudtunk még?[ révén mondja a zaul nagykövet, hogy nagyobb inváziós flotta érkezik a nyomukban.]

    esetleg akkor a kulokkal lehetne ez a küldetés:legyakni mindentXD.

    bár valószínűtlennek tartanám, de bírnám, ha tényleg jönne az inváziós flottájuk mint a krahen erősítésXD.
    amúgy arra is rájöttem, hogy nem az egész galaxisban játszol,hanem csak egy régiójában. pl. a zsoldosok, akiket kirúgsz,azok hová húznak el a térképről? költői a kérdés.

    miután kalózok lettek.
    vagy van az a zsoldoscsapat aki felajánlja a szolgálatait, amikor átutazik, na az mindent elmond szerintem.

    amúgy a történet is megérne egy külön blogbejegyzést és itt volt róla vita, olvastam. Ugye 2327ben(vagy 2227?) kezdődik, és azt állítja a program, hogy 900 évesek a kristályok....Ez elméletileg lehetetlen....
    1327re már emberi szövetségnek kellett lennie a diktátor kaerelionnal, remélem jól írtam.

    ez csak úgy lenne elméletileg lehetséges, ha az ókori antikvitást nem pusztították el.[ vagy az ókoriak találtak idegen ősi technológiákat de meg tudták e volna érteni egyáltalán?] Elvégre ha jól tudom, a görögök a gőzgépet is feltalálták, csak nem tudták mire használni, ha jól tudom, nem biztos....
    Középkorban már bolygókat gyarmatosítottak?.
    De azért nem lett volna rossz, ha másképp alakul....
    de lehet h hülyeséget írtam matekból nem vagyok vmi jó számológéppel csináltam ezt isXD.





    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Naná pl lehet hogy ki tudnék ásni egy csatahajot a szilvafak alól a hátsó kertben :)

      Törlés
  12. Kul flottanal nincs nagyobb invázió ki is próbálhatod ha mentesz előtte es ugy játszol tovább. Va Kul nagykövet bejelentkezik és ha azt mondod kiadod a zaulokat akkor még le akar venni jó sok pénzzel asszem 200 ezer kredittel ha kifizeted akkor tartják a szavukat nem hallasz többé róluk ha nem fizetsz akkor mintha nem adtad volna ki a zaulokat jönnek. Ha szarsz rájuk megy a flotta sorban végig a bolygokon es kipusztitanak mindent azt nem tudom hány tankkal jönnek ki kéne próbálni hogyha tankokat. Raksz le a bolygóra vagy erodoket akkor mi lesz sok tankot nem hozhatnak mert gyenge hajókkal jönnek. Ha túl közel bukkan fel egy bolygohoz akkor en mindig korábbi mentest töltöttem vissza és egy flottát odakuldtem volt mikor a kezdéskor kapott még el nem adott rombolókat. Vásárolt torpedoval távolsági fegyverek ellen védtelen azzal is ki lehet nyírni több rohammal. Cheblonnak is van manipulatora? Na látod ezt nem is tudtam azt hittem az csak Shinari sajátosság. Mondjuk sosem használja ellenben a flotta álcázot mindig. A Shinari bezzeg használja már cirkálóknal is.

    VálaszTörlés
  13. Szia. Cheblonnal mindig a manipulatorra kell hajtani cirkalo es a harci szamitogep kell sajnos hozza.

    Amugy marha nagy szerencse, hogy nem hasznalja a gep.ugyanis a toluenes lehetetlen kuldetes epp cheblon ellen van.

    De amugy igy tok konnyu mert meg kemkedni sem lehet benne es igy nem tud megszivatni, de lehetetlen modba kemenyen meg tudna a kemekkel.

    Amugy van sajat blogom hasznalaton kivul, lehet h majd befogom es krealok a jatekhoz egy fanfiction/fiktìv idovonalat.nem lenne egyszeru,mert itt peldaul a tengeri nepek tamadasa tuti h nem tortent meg. Az okori egyiptom es assziria, meg ugy altalaban a foldkozi tenger partjain.

    Vagy ha megtortent,visszavertek oket de kesobb pl roma is fennmaradhatott.ezert lenne bonyulult. Hobbim a tortenelem.

    VálaszTörlés
  14. Shinari nal is cirkáló és manipulator a cél. Nevetséges hogy még a játék leírásában is az van hogy a Shinarinsk gyenge a hadserege ezért kemkedni es szart kavarni kell diplomaciaval a győzelemhez. Annyiban hogy a játék elején nincs torpedojuk de korvettol már van paralizalo ami jó távolsági fegyver torpedok ellen meg van ecm. A csodafegyver is előbb megvan cirkáló szinten minden más fajnal csak nehéz cirkáló szinttől elérhető. Raadasilnsok faj ha torpedozik nincs pajzsa így még könnyebb préda a paralizalos korvetteknek. Mezőn ágyú és turbó lézer nincs még de csak az utóbbi lényeges és csak vadászok ellen a végén idegesítő mikor percekig kell várni hogy lelovoldozze a sok vadászt szimulációra állítva meg elvenne egy hajodat. A kettőből vagy azt az egyet érthetetlen mert amúgy a pajzsot épp leszedi róla meg kicsitegsebzik de ennyi vadászok már egy meztelen cirkáloval szemben se érnek semmit

    VálaszTörlés
  15. szia. olyanom volt már, hogy egyetlen manipulákós cirkálóm élte túl a döntő ütközetet, és több ezer vadásza volt és megnyerte.
    [ kb. majdnem szétvertem a gépet dühömben, amikor felrobbant az árva cirkálóm].

    nem volt pajzsom sem már.
    amúgy eddig még úgy volt, hogy az elhárító pajzs kibír egy lövést a hamvasztósugártól. Nos, ez csak érvényes, ha még nincsen sok hajója hamvasztósugárral felszerelve. 20 hajó felett az egyesített tűzerőt nem bírja ki az elhárító pajzs sem...

    amúgy shinarinál ha azzal vagy és van fegyver zavarója, az a bibi. arra is rájöttem hogy a mezon ágyúját és a turbó lézerét zavarással is tudja használni közelről.

    a shinarinak ugyebár nincs egyik sem.... a foton ágyú tűzgyorsasága igencsak hagy maga után kívánni valót...[ meg a pontossága is ellenben a mezon ágyú mindkettőben jobb]antianyagsugárról meg már nem is beszélek. a hamvasztó gyorsabban tölt fel-:D.
    egy shinari vs. más faj közelharcban tuti a shinari fogja húzni a rövidebbet, ha mindjét fél aktív fegyverzavarót használ.

    amúgy azt is észrevettem, hogy a sima hajóteste a krahennek gyengébb, kevesebbet bír ki.[ a sima páncélzata] biztos a gyors tömeggyártás miatt van ez a hátránya, már többször szétvertem így pajzsok nélkül.
    de a shinarinak még annyit se és a fegyverekben is hátránya van.

    volt, hogy 4emberi hajóval turbólézerrel szétlőttem 8 krahent.
    cirkálók voltak és nekem is az volt.
    de még nem fejlesztett ki rá pajzsot sem.

    összpontosítottam a turbólézerek tüzét, nos a gép ezt sohasem teszi meg(szerencsére).



    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fegyver zavarót szerencsére nem használ minden faj. Krahen és Ember sem, végjátékban meg már úgyis tómeggyártásban megy a nehéz cirkáló vagy csatahajó gyártás. Shinarinál hamvasztó ellen a legjobb ha manipulálod egy hamvasztós hajóját aztán azzal pörkölsz neki oda. Vagy szétlövi őa saját hajóit vagy a saját fegyverével nyírod ki .

      Ágyúk és lézerek ellen nem jó a fegyver zavaró.
      Sok vadásznál meg simán elmész a csatatér széléig és mielőtt felrobbanna a hajód ami legjobban sérült visszavonulsz, majd ismét támadsz. Max. 2 rohamból turbó lézerrel kinyírhatóak a a vadászok, 1000 db-ig kb. feltéve ha van erős pajzsod. Szimulációra állítva viszont kihozza győztesnek. Vadászokkal nincs értelme szórakozni, nem jók semmire, pláne, hogy a játékban lévő bug miatt a légi és lézercsapás is működik nélkülük is.

      Az lehet még jó ha neki is van fegyver zavarója, hogy paralizálót is raksz a hajókra a manipulátor mellé, és hátrálsz, a paralizáló előbb tölt fel, azzal lebénítasz annyi hajót, amennyit tudsz és amint feltöltődött manipulátor rálősz, és amint elmúlik a paralizáló hatása a manipulált hajóval lövöd az ellent és/vagy mielőtt elveszted az irányítást felette kikapcsolod minden fegyverét.

      Embernél addig nincs pajzs, ameddig torpedózik, mert nincs külön hely a torpedónak mint a Godannál vagy a Krahennél. Így pajzs nélkül könnyű préda. Toluen azért is pusztul el szinte mindig elsőre vagy elég hamar, mert nekik még paralizálójuk sincs, ők a gyengített Krahenek inkább, hiszen kb. ugyanaz a tech tree, nincs paralizáló, súlyosbítva azzal, hogy nincs külön hely a pajzsoknak, és van kémkedés is, aminek a hiánya előny a Krahennél. Kvázi Nehéz cirkálóig nincs távolsági fegyvere, torpedó esetén nincs pajzs és Korvett szinttől már van ECM így nem megy vele semmire. Kb. ha még azelőtt felfedezik ,hogy kifejleszti a nehéz cirkálót és a hamvasztót akkor neki meszeltek és ez 99%-ban megtörténik. Toluennel játszva lehetetlen szinten is csak okosan a blogon leírtakat figyelembe véve lehet nyerni. Ha nagyon korán felfedeznek akkor pl. csak úgy ha azonnal gépágyús erődöt fejlesztesz és azzal védekezel addig, ameddig rohamtempóban nem éred el a korvett+mk3 szintet majd a lánctalpas lézerágyús tankot, amivel foglalni is tudsz és meg is tudod tartani a bolygókat. Volt olyan játékom velük, hogy 2. bolygónál fedeztek fel, mentés visszatölt, kolonizálás másfelé, akkor csak a 3. bolygónál, és csak ágyú tornyos lánctalpas tanknál tartottam legyártva 4 db. és gépágyús erőd minden bolygón egy. Csak az ment, hogy lézerágyú és lőtáv növelő gyorsan, majd korvett és mk3 aztán mivel gyorsabb voltam így meg tudtam lógni előle, és ha kolonizált akkor azt a bolygót elfoglaltam, így lett csak bolygóm, napalm bombát fejlesztettem ki azzal tudtam az űrvédelmi ágyús bolygóit bevenni a főbolygót csak a két kerekes tankkal rommá lőve módszerrel, közben betalálta egy másik faj, nála is ugyanaz bolygók tankokkal vagy erődökkel védve, flotta elől menekülve védtelen bolygókat foglalva módszerrel, Ameddig nem volt nehéz cirkáló hamvasztó sugárral flotta támadás felejtős. közben persze havonta mentés, mert ha betalál egy sikeres kémkedés és pl. erőd robban fel vagy hajó akkor vissza kell tölteni.

      Törlés
  16. Ja és amúgy a következő technológia szint sem indokolja azt, hogy a foton ágyú ilyen rossz és gyenge.

    A neutron ágyúval többet érek, ha azt szerelem fel helyette. Meglepődve vettem észre, hogy gyorsabb és jobb is a pontossága, röhögőgörcsöt kaptamXD.
    Vélemények?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na látod ezt sose próbáltam. Agyukat. Csak akkor használok ha muszáj amúgy cirkáló szinttől már csodafegyver hamvaszto antianyag vagy manipulalo.

      Max az elején kell ágyú vagy ha fegyver zavarót használ és nincs meg a tulero de a vegjatekban nagy flottaval már majdnem mindig krahen vagy ember van azok meg nem használnak.

      Ami inkább baki hogy urharcban a hajtóművek nem működnek az 5-os hajtóműves hajó is pont olyan gyors mint az egyes

      Törlés
  17. Szia. A sajat karomon tanultam meg,amikor ezer evben 1x fegyverzavarot hasznalt.2x illetveXd.

    Pedig jo reg ota jatszom kehetetlen szinten.

    A hajok pancelzatarol mi a velemenyed?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Minél erősebb annál jobb de csak az elhárító pajzs miatt nem fejlesztek csatahajot. Azt csak akkor szoktam ha Krahenel kell a vegjatekban harcolni és nem vagyok jóval erősebb. Krahen flottahoz kell mindkét védelem fegyver zavaró és ecm is ha van hamvaszto sugara márpedig ha csatahajora van akkor hamvaszto ia van

      Törlés
    2. Volt olyan játékom, ahol azt hittem rosszul látok, Shinari torpedózott. Pedig akkor sem használja ha megkapják valakitől. De volt torpedó a flottájában. Néha vannak ilyen anomáliák, valszeg zsoldosokat vesznek fel és ha a zsoldosnak van használni is fogja.

      Törlés
    3. Vannak ilyen anomáliák hadjáratban, skirmish-ben nem, én is jártam úgy, hogy pl. tordepóztak a Shinarik, pedig nem szoktak soha, vagy pl. Antarinál volt paralizáló a megfejtés az, hogy zsoldosok jelentkeznek hozzájuk és felveszik őket lásd. pl. ha te nem veszed fel, akkor próbálkozik más fajnál és ha a zsoldos hajóján van torpedó vagy paralizáló akkor azt használni fogja. Sajt hajóira nem teszi fel, de a zsoldosén ha van használni fogja. Így lehet torpedózó Shinari pl.

      Törlés
  18. Szia. A terhajtomuves kerdeshez.Annak szerintem semmi koze a normalteri hajtomuhoz. Nezz star treket v babylon5_t. A hiperteren nem is lehet harcolni mert mind2 fel megsemmisulne.

    Az csak a csillagrendszerek kozotti gyorsabb utazasra szolgal es lattam mar ett a kerdest feltenni youtubon is pl.

    VálaszTörlés